زمان : 10 Aban 1388 - 17:22
شناسه : 19680
بازدید : 10022
در خت چناری  با عمري بيش از 1000 سال در باجگان بافق در خت چناری با عمري بيش از 1000 سال در باجگان بافق

در خت چناری  با عمري بيش از 1000 سال در باجگان بافق

یزدفردا "بافق ":در خت چنار باجگان بافق با عمري بيش از 1000 سال همچنان استوار وپا برجا ست.
به گزارش عسکری خبرنگاریزدفردا :اين درخت كهنسال با رتفاع 34 متر و قطر 7/6 متر داراي سه شاخه قطور است كه محيط هر كدام از شاخه ها به 5/2 متر مي رسد .
اين درخت ، بلند ترين چنار استان يزد است ودر ارتفاع 2400 متر از سطح دريا در فاصله 90 كيلو متري جنوبشرقي بافق در منطقه باجگان واقع شده است .
چنار كهنسال باجگان در جوار باغهاي ميوه ، با درختان انار ، بادام ، گردو وانگور همزيست است و مورد توجه گردشگران داخلي وخارجي قرار دارد .

گفتنی است: قدمت این برج سنگی به دوران قاجار بازمی‌گردد و در بافت تاریخی روستای باجگان قرار گرفته است. روستای باجگان یکی از روستاهای هدف گردشگری است که دارای آثار تاریخی منحصر به فرد نظیر درخت چنار واژگون، آسیاب قدیمی و خانه‌هایی با سبک معماری سنتی در دامنه کوه و به صورت پلکانی است.
در سال گذشته سرو 4500 ساله شهرستان ابركوه بعنوان يكي از مشهورترين درختان دير زيست از سوي شوراي عالي محيط زيست به عنوان ميراث ملي و طبيعي كشور به ثبت رسيد واز مهمترين درختان كهنسال استان مي توان به چنار كرخنگان شهرستان خاتم ، چنار باجگان بافق ، سرو منگ آباد مهريز ، سرو چم در شهرستان تفت ، سرو و چنار چك چك در اردكان ، سرو خرو طبس ، درختان كنهسال بنه و زبان گنجشك در نقاط مختلف نام برد.

یزدفردا