زمان : 18 Khordad 1403 - 14:45
شناسه : 196726
بازدید : 2845
توجه به سه مسئله «میل و خواسته»، «نیاز» و «مصلحت» جوانان و نوجوانان در برنامه ریزی اوقات فراغت/ حرکت فراگیر ورزش و نهضت کتابخوانی در اولویت قرار گیرد استاندار یزد: توجه به سه مسئله «میل و خواسته»، «نیاز» و «مصلحت» جوانان و نوجوانان در برنامه ریزی اوقات فراغت/ حرکت فراگیر ورزش و نهضت کتابخوانی در اولویت قرار گیرد یزدفردا: استاندار یزد با تاکید بر توجه به سه مسئله «میل و خواسته»، «نیاز» و «مصلحت» جوانان و نوجوانان در برنامه ریزی اوقات فراغت، گفت: حرکت فراگیر ورزش و نهضت کتابخوانی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی برنامه های اوقات فراغت تابستان 1403 برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تاکید بر ضرورت غنی سازی اوقات فراغت جوانان  و نوجوانان اظهار کرد: اوقات فراغت ظرفیت و فضایی است که می‌تواند استعدادها و قابلیت‌های جدیدی از یک دانش آموز را در بستر زمان شکوفا کند.
 
مهران فاطمی  با اشاره به نکاتی که در برنامه‌ریزی اوقات فراغت تابستان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر این اساس سه مسئله «میل و خواسته»، «نیاز» و «مصلحت» جوانان و نوجوانان باید مورد توجه برنامه ریزان این حوزه قرار گیرد.  
 
 وی با بیان اینکه «حرکت فراگیر ورزش» باید به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های دانش آموزان در رویکردها و برنامه‌های اوقات فراغت وجود داشته باشد، گفت: همچنین توجه به مسئله کتابخوانی و معرفی کتاب‌های آموزنده در حوزه های مختلف همچون شهدا، علما و بزرگان دینی در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار یزد با اشاره به نقش اردوهای جهادی در برانگیختن حس ایثار، عدالت طلبی و زندگی جمعی دانش آموزان تصریح کرد: برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی جهت انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه و مذهب منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مسئله مهارت آموزی در برنامه‌ریزی اوقات فراغت، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و اساتید آن، زمینه مهارت آموزی دانش‌آموزان در طول تابستان فراهم شود.
 
فاطمی متنوع سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را یک اصل مهم برشمرد و افزود: پوشش کامل سلایق متفاوت با ارائه یک بسته پیشنهادی و نیز عدم تمرکز بر روی یک حوزه باعث افزایش جذابیت و کیفیت اوقات فراغت دانش آموزان خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری با رویکرد دینی در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان، گفت: در این راستا برنامه‌هایی همچون تشکیل گروه‌های سرود تئاتر، گویندگی، سخنوری و... از جذابیت بسیار زیادی برای نوجوانان و جوانان برخوردار است.
 
استاندار یزد با تاکید بر تشکیل ستاد اوقات فراغت استان برای هماهنگی بین دستگاهی، عنوان کرد: این ستاد پس از هماهنگی اعتبارات، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی دستگاه‌های استان، کلیه امکانات آن ها را در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار خواهد داد.
 
فاطمی با اشاره به اهمیت مسئله اطلاع رسانی برنامه‌ها و کلاس‌های مربوط به اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: خانواده ها باید امکان انتخاب کلاس‌ها و برنامه های مورد نظر در قالب دستگاه‌های مشخص را مطابق با سلایق خود داشته باشند.
 
وی در بخش پایانی سخنانش فنی و حرفه‌ای را تنها دانشگاه بدون فارغ التحصیل بیکار دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشور به کار و تکنسین، مشاورین تحصیلی با تغییر رویکرد نسبت به راهنمایی دانش آموزان به سمت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کنند.