زمان : 15 Khordad 1403 - 17:10
شناسه : 196650
بازدید : 2831
مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در نقاط مختلف استان یزد مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در نقاط مختلف استان یزد یزدفردا: به مناسبت سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد و بزرگداشت یاد شهدا مراسم‌هایی در نقاط مختلف استان یزد برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهدای ۱۵خرداد در شاهدیه
 
مراسم بزرگداشت شهدای ۱۵خرداد در شاهدیه با حضور مردم انقلابی و شهید پرور شاهدیه برگزار شد. 
 
جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر و زارچ در این مراسم گفت: شهید جمهور مرد کار بود، مرد عمل بود، مرد خدمت بود، مرد صفا و صداقت بود.
شب و روز نمی‌شناخت و در خدمتگزاری به کشور، یک نصاب تازه‌ای را به وجود آورد تا در راه پیشرفت کشور، در راه خدمت به مردم، در راه اعتلای جمهوری اسلامی شهید شد.
 
جوکار در ادامه افزود:شهید رئیسی برای مردم، کرامت و عزّت قائل بود؛ به جوان‌ها برای اظهار نظر میدان می‌داد و اعتماد می‌کرد.
 
با نهضت احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت و افزایش صادرات نفتی از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۱ و نیم میلیون بشکه، پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل، عضویت دائمی و رسمی در سازمان‌های بزرگ جهانی ضد یک‌جانبگی آمریکا و فعالیت‌های مختلف دیگر توانست شکاف بین دولت مردم را کم کند.
 
تجدید پیمان مهریزی‌ها با آرمان‌های امام
 
مهریزی‌ها با شرکت در مراسم عزاداری به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
 
مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد با حضور مسئولان و مردم در مسجد جامع باغ بهار شهرستان مهریز همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار شد.
 
حجت الاسلام فرشاد سخنران این مراسم چهاردهم خرداد را فرصت مغتنم برای تبین افکار و اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) به نسل جوان ذکر کرد و خواستار تلاش بیشتر شد.
 
وی بیان کرد: امام (ره) در حالی که به سیاست‌ها و افکار پلید آمریکا توجه داشت به مسائل ریز اسلام هم توجه داشت و باید نسل امروز و آینده را با سیره و شخصیت بی‌نظیر امام آشنا کرد.
 
بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در ندوشن
 
بزرگداشت امام راحل درسی وپنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی وپاسداشت قیام ۱۵ خرداد باحضور حجت الاسلام جوادی امام جمعه و جمعی از مردم ومسئولین ندوشن درمسجد جامع این شهر برگزارشد.
 
دراین مراسم حجت الاسلام عسکری، مسول بعثه مقام معظم رهبری درحج عمره، از خدمات امام راحل به اسلام ومسلمین گفت وافزود: امام خمینی با قیام خود علیه طاغوت واستکبار به مسلمانان وجهان اسلام عزت داد وتمام معادلات ضد اسلامی دنیای استکبار رابه هم زد به طوریکه امروز جمهوری اسلامی الگوی جهان اسلام ومسلمانان جهان است.
 
نماینده مقام معظم رهبری درعمره باتجلیل از خدمت بی منت رئیس جمهور شهید گفت:ارادتمندان به شهید جمهور با حضور پرشور خود درانتخابات وانتخاب فردی که سلوکش، سلوک شهید رئیسی باشد دین خود را به انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی، ادا خواهندکرد. مداحی وعزاداری ازدیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد روستای کذاب 
 
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛ قیام ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در مسجد جامع روستای کذاب با حضور اهالی این روستا برگزار شد.
 
سخنران این مراسم امام جمعه بخش خضرآباد بود که با گرامیداشت چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره ضمن عرض تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به بیان فضایل و ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان پرداخت وامام را به عنوان یک رهبر فرزانه و شخصیتی تاریخ‌ساز در طول دوران انقلاب اسلامی معرفی کرد.
 
حجت‌الاسلام غالبی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی عالمی بود که به علم خود عمل کرد و شخصیتی منحصر به فرد که با ایمان و اخلاص کامل همه مبارزه خود علیه طاغوت زمان را فقط برای خدمت به مردم انجام داد.
 
مردم در آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ده میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رساندند که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد و هم اکنون نیز پس از سی و پنج سال مردم در جای جای ایران اسلامی با برپایی مجالس و محافل ثابت می‌کنند که این ابراز علاقه و ارادت هم چنان ادامه دارد.
 
مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز شهدای ۱۵ خرداد در مسجد انقلاب بهاباد برگزار شد
 
حجت الاسلام خوشخودر این مراسم با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ره و قیام شهدای ۱۵ خرداد گفت: سالروز رحلت بزرگ مردی است که این عزت و آبرو، استقلال و شرف مردم عزیز ایران که در حال حاضر در دنیا دارند مدیون این مرد بزرگ است.
 
وی افزود: حضرت امام با روح بالا و والا، اخلاص و توکل در محضر خدا، با اتکال به وعده الهی در مقابله با جهان کفر ایستادند و یک حرکت بسیار بزرگ شروع کردند که سر آغاز این حرکت نهضت قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود که با تدابیر امام در سال ۵۷ شاهد پیروزی انقلاب بودیم که به عنوان پدیده قرن نام گرفت.
 
وی به اهمیت انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم ملت ایران با مشارکت حداکثری در انتخابات سعی کنند تا فرد اصلح که پیرو ولایت فقیه وادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد انتخاب کنند تا ایران در برابر دشمنان سربلند ومقاوم‌تر باشد.
 
 مداحی پخش کلیپ و عزاداری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
به مناسبت سالروز شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مجلس گرامی داشتی در مسجد جامع منشاد برگزار شد.
 
در این مراسم که قشر‌های مختلف مردم منشاد حضور داشتند سخنرانان در خصوص ابعاد قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ پرداختند واظهار داشتند: در چنین روزی که مردم در حال برگزاری عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بودند ونسبت به عمل کرد رژیم پهلوی انزجار خود را به نمایش گذاشتند.
 
مردم شهر‌های ورامین وقم که برای حفظ نهضت عاشورا وپایدار ماندن دین اسلام به خروش آمده بودند رژیم پهلوی مردم بی گناه را به خاک وخون کشاند و بشهادت رساند لذا وظیفه ما مردم این هست که یاد وخاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد وهمچنین امام راحل را با برگزاری مجالس سخنرانی گرامی بداریم ویاد وخاطره جاودانه آنها را زنده نگه داریم. 
 
برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ در طزنج
 
همزمان با سالگرد درگذشت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و سالگرد شهادت شهدای ۱۵خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت مراسمی در مسجد جامع روستای طزنج برگزار گردید.
 
سرهنگ فاتحی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) به نامه تاریخی امام به شاه در مورد اسرائیل اشاره و معنی و مفهوم نوکر نبودن را متذکر بیان می‌نمایند.
 
 وی با اشاره به نقش سپاه در دوران انقلاب جانفشانی و از خود گذشتگی و ایستادگی رزمندگان و شهدا در برابر رژیم بعثی عراق و صدام حسین ستودنی دانست فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج مهریز با اشاره به قیام ۱۵ خرداد میانگین سن شهدای شهرستان را ۱۹ سال بیان و اطلاعات از امام امت و رهبری را رمز پیروزی این انقلاب دانست.
 
 سرهنگ فاتحی با اشاره آیات نورانی قرآن کریم به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) از شهید آیت الله رئیسی و همراهانش به عنوان شهدای خدمت یاد و انتخابات پیش رو را آزمونی سخت و حساس و انتخاب رئیس جمهور ولائی، خدمتگزار، مردمی و ادامه دهنده راه شهید آیت الله رئیسی را با حضور در پای صندوق‌های رای خواستار شد.