زمان : 07 Aban 1388 - 22:37
شناسه : 19630
بازدید : 4788
بازدیدنماینده مردم اردکان از نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقات کشاورزی استان یزد بازدیدنماینده مردم اردکان از نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقات کشاورزی استان یزد

بازدیدنماینده مردم اردکان از نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقات کشاورزی استان یزد

یزدفردا :نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه توانمندیهای مراکز تحقیقات کشاورزی استان یزد بازدید نمود.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان با حضور در سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن آشنایی با توانمدیهای مراکز تحقیقاتی استان یزد و استماع گزارشهای ارائه شده توسط مسئولان مراکز تحقیقاتی استان، توصیه هایی نیز در رابطه با افزایش عملکرد طرحهای تحقیقاتی و تاثیر در عرصه عمل انجام دادند.
در این بازدید که معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد وجمعی از رؤسای بخشهای تحقیقاتی استان یزد نیز حضور داشتند، نماینده اردکان در سخنانی نقش تحقیقات را در افزایش راندمان تولیدی بخش کشاورزی مهم برشمرد و اظهار داشت عملی شدن این تحقیقات و دستاوردها باید به عنوان یک اصل در کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس افزود: با آنکه بودجه بخش تحقیقات کشاورزی تا حدودی افزایش یافته ولی نه تنها این افزایش اعتبار مناسب نبوده بلکه با این اعتبار نیزشاهد نتیجه ملموس تری نیستیم.
وی رضایتمندی کشاورزان در استفاده از نتایج طرحهای تحقیقاتی کشور را به عنوان نتیجه تاثیرگذار در عملی شدن طرحهای تحقیقاتی دانست و از مسئولان مراکز تحقیقاتی خواست که نتایج تحقیقات و مشکلات و تنگناهای این حوزه را با حفظ اولویت بندی به نمایندگان مجلس انتقال دهند.
دکتر پرهمت رئیس تحقیقات کشاورزی کشور نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به "تابش" اظهار داشت این نمایشگاه بین 32 استان و 23 موسسه تحقیقاتی در حال اجراست که بدین منظور هر استان می تواند یک هفته دستاوردهای خود را در این سازمان به نمایش بگذارد.
پرهمت همچنین سخنان نماینده اردکان را در خصوص برخی کاستی ها و تلاش برای رفع آنان را موجه دانست و افزود: پیگیری این امور را در برنامه های آتی این سازمان دنبال می نماید.

یزدفردا