زمان : 04 Aban 1388 - 00:51
شناسه : 19592
بازدید : 6585
مكبث در ايران خون مي ريزد. مكبث در ايران خون مي ريزد.

مكبث در ايران خون مي ريزد.

یزدفردا "نمايشنامه "مكبث" شاهكار ويليام شكسپير در يزد توسط سعيد شهريار تبديل به يك متن ايراني شده است و مكبث جايش را به ماكان داده است.
سعيد شهريار نويسنده و كارگردان نمايش " افسون برتخت نشستن ماكان تيره بخت" گفت: مدتها دغدغه اين را داشتم تا مكبث شكسپير را به ايراني آدابته كنم و با استفاده از شيوه هاي نميشي ايراني آنرا بروي صحنه ببرم. جشنواره سراسري تئاتر ماه فرصت مناسبي بود تا اين نمايش را تمرين و اجرا كنم.
داستان نمايش " اقسون برتخت نشستن ماكان تيره بخت" در مورد ماكان سردار ايراني است كه به هوس قدرت و بر تخت نشستن دستش بخون شاه آلوده مي شود. او براي ماندن بر تخت قدرت مجبور است كه هر روز خونهاي بيشتري بريزد. حتي از خون همرديفان  و دوستان ديروزش هم نمي گذرد غافل از اينكه روزي.......
گروه نمايش شيد توانسته است كه با بازي رعنا مومني- سيد مرتضي موسوي- محمدرضا اركان - علي جاور و تعداد ديگري از هنرمندان تئاتر يزد اين نمايش را تمرين و آماده اجرا كند.
اولين اجراي اين نمايش در تالار انديشه تهران و بمناسبت برگزاري جشنواره سراسري تئاتر ماه بوده است. تا چندي ديگر اين گروه نمايش خود را در يزد بروي صحنه خواهند برد .

 گزارش تصویری از نمايشنامه مكبث شاهكار ويليام شكسپير در يزد


یزدفردا