زمان : 28 Mehr 1388 - 22:09
شناسه : 19501
بازدید : 2865
دانشگاه آزاد اسلامي يزد ميزبان پرچم بارگاه علي ابن موسي الرضا(ع) شد دانشگاه آزاد اسلامي يزد ميزبان پرچم بارگاه علي ابن موسي الرضا(ع) شد

دانشگاه آزاد اسلامي يزد ميزبان پرچم بارگاه علي ابن موسي الرضا(ع) شد

یزدفردا " سيما خواجه اي:طی مراسمی پرچم بارگاه امام رضا(ع) که از مدینه منوره به سمت مشهد مقدس در حال حرکت بود در دانشگاه آزاد اسلامی یزد متوقف و در جوار هشت شهید گمنام دانشگاه قرار گرفت .

به گزارش یزدفردا؛ یکشنبه صبح 26مهرماه پرچم بارگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا به همت جمعیت هلال احمر جمعی از دانشجویان، مسئولین دانشگاه به معراج شهدای گمنام دانشگاه برده شد.
 در ابتدای این مراسم که به تلاش کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه برگزار شده بود دکتر مسلمین ریاست واحد ضمن خیرمقدم و تشکر از میهمانان، دانشجویان و اعضای هلال احمر گفت : مایه سعادت و خرسندی است که امروز ما توانسته ایم در این مکان مقدس شاهد ورود و توقف چنین پرچم ارزشمندی قبل از برافراشته شدن در بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) باشیم.
وی ادامه داد : انسانهای بی ریای زیادی با رشادتها و تلاشهای خالصانه خود برای آزادی کشور جان دادند و بر ماست که با انجام چنین اعمال خداپسندانه ای در برابر آنان روسفید باشیم. در ادامه مراسم دکتر فخری رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد با اهداء لوحی منقوش به مسیر حرکت این پرچم از مکه به مشهد " مسیر حرکت امام رضا (ع)" به دکتر مسلمین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از وی تشکر نمود.
 این مراسم با حضور میرحسینی معاونت امور جوانان هلال احمر استان ، اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان و با اهداء جوایزی به دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه، مداحی در مدح امام رضا(ع)، نثار گل توسط حاضرین بر مزار شهدای گمنام و حرکت به سوی مسجد روضه محمدیه خاتمه یافت .
 لازم به ذکر است این پرچم مقدس پس از گذشته از شهرهای مکه، مدینه، معدن نقره، بناج، بصره، اهواز، بهبهان، گچساران، شیراز، ابرکوه، فراشاه، یزد، خرانق، رباط پشت بادام، طبس، نیشابور، ده سرخ، طوس، مشهد در بارگاه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و در روز تولد آن امام همام برافراشته می شود.

یزدفردا