زمان : 28 Mehr 1388 - 22:05
شناسه : 19500
بازدید : 2203
   ادیب یزدی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سخنرانی پرداخت ادیب یزدی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سخنرانی پرداخت
   ادیب یزدی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سخنرانی پرداخت.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام خبرنگار دانشگاه؛ در نمازخانه علوم دانشگاه آزاد اسلامی یزد مراسمی جهت شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور حجت الاسلام ادیب یزدی از تهران برگزار گردید.
 در ابتدا حجت الاسلام ادیب یزدی گفت : ما باید با شناخت معارف بهترین راه را پیدا کنیم که یکی از آنها بررسی سرنوشت و زندگانی ائمه معصومین و انبیاء است.

وی شریف ترین علوم را علم توحید ذکر کرد و در رابطه با مقام دانشجو گفت : ملائکه بالهای خود را زیر پای دانشجو پهن می کنند.
ادیب یزدی در ادامه سخنانش گفت : با توجه به منحرف بودن دو دین یهود و مسیحی در عصر حاضر، یهودی و مسیحی واقعی کسی است که بنا به گفتار پیامبرانشان حضرت محمد(ص) را آخرین پیامبر قبول داشته باشند نامبرده افزود : همانطور که در زمان خلفای بنی عباس و بنی امیه از اسلامی که برمبنای منطق و برهان و فطرت می شناختند ولی یک اسلام خشمگین و خلاف اخلاق و منطق بروز دادند، امروز هم بازوی تروریستی وهابیت و القائده با کشتن هزاران بیگناه به وسیله بمب و نارنجک آبروی اسلام را برده اند.
 وی در رابطه با زندگینامه امام جعفر صادق(ع) گفت : امام صادق(ع) در سال 148 هجری بعد از 34 سال امامت و تربیت شاگردان بسیاری در 70 شاخه علمی با توطئه خلیفه زمان خویش به شهادت رسیدند.
 وی افزود : امام جعفر صادق فعالیتهای علمی و فرهنگی را ضمانت بقای اسلامی دانسته و می فرمودند : اگر اسلام واقعی به مردم نشان داده شود از آن دهها انقلاب به وجود می آید.
 وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد در میان یک میلیون و سی هزار مجموعه روایات شیعی که از 14 معصوم روایت شده قریب به 500000 روایت از امام جعفر صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) است که از این تعداد نزدیک به دو سوم آن احادیث از فرمایشات امام جعفرصادق(ع) می باشد.

یزدفردا