زمان : 27 Mehr 1388 - 21:34
شناسه : 19480
بازدید : 4622
استاندار يزد در مراسم معارفه مسئول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامي استان يزد: در دانشگاههای ما خصوصاً در استان يزد همه دانشگاهها خوب کار کردند استاندار يزد در مراسم معارفه مسئول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامي استان يزد: در دانشگاههای ما خصوصاً در استان يزد همه دانشگاهها خوب کار کردند

استاندار يزد در مراسم معارفه مسئول دفتر نهادمقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامي استان يزد:

در دانشگاههای ما خصوصاً در استان يزد همه دانشگاهها خوب کار کردند

یزدفردا "جلسه معارفه حجه الاسلام و المسلمین حرزاده به عنوان سرپرست دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای ازاد اسلامی استان یزد با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد، بابایی معاون برنامه ریزی استانداری، حجت الاسلام و المسلمین رنجبران معاونت فرهنگی دفتر نهاد، حجت الاسلام و المسلمین متوسل رئیس دفاتر
نهاد استان یزد، مهندس میروکیلی شهردار یزد، مهندس اژدرپور مدیر سازمان ملی جوانان و مشاور استاندار، اعضای شورای شهر یزد، ریاست و مسئولین دانشگاه آزاد
اسلامی و واحدهای دیگر دانشگاههای آزاد اسلامی استان، نمایندگان تشکلهای دانشجویی واحد یزد و ... برگزار شد.
به گزارش  یزدفردا " در این مراسم که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد مهندس فلاح زاده استاندار یزد گفت : شهادت از والاترین مقامها در دین مبین اسلام است اما، عالم ربانی و توجه به علم ودانش از آن هم والاتر است، البته دینی که در خدمت خداوند باشد.
 وی ادامه داد :کار شما عین ثواب است و باید تدریس و تعلیمی که انجام می دهید برای رضای خدا باشد، به حمدالله در همه دانشگاههای ما خصوصاً در استان یزد همه دانشگاهها خوب کار کردند.
 استاندار یزد ادامه داد : در بخش آموزش و پرورش هم که ما 16 سال ربته اول کنکور را داشته ایم و در حال حاضر 74 هزار دانشجو در استان داریم اما در حوزه علوم انسانی، خود اتکاء نشده ایم و این از فرمایشات مقام معظم رهبری است که در علوم انسانی خودمان چیزی کم نداریم و نباید از غرب تقلید کنیم، و این نشان دهنده آن است که باید به مسائل فرهنگی و دینی خودمان بیشتر توجه کنیم چرا که کسی که دارای شاخص های فرهنگی و اسلامی است دیگر به مسائل منفی فکر نمی کندو این را باید از اهل بیت عصمت و طهارت بگیریم.
همچنین حجت الاسلام رنجبران معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت : مطالبات رهبری در حوزه تولید علم و به دست آوردن مدارج علمی است و با نشان های ملی و بین المللی بسیاری که به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد داده شده است مشخص است که این مسأله در دستور کار این دانشگاه بوده است که بنده از از دکتر سلطانی بنیانگذار و دکتر مسلمین ریاست وقت واحد تشکر می کنم.
وی با بیان روایتی از موسی ابن جعفر(ع)،استفاده از درس هر استادی را جایز ندانست و گفت : دانشجو نباید در سر کلاس درس دچار تردید در مسائل دینی و عقیدتی خود شود بلکه باید تردیدهایش هم به یقین تبدیل شود.
حجت الاسلام متوسل رئیس دفاتر نهاد استان یزد نیز در این مراسم گفت :: این پستها رفتنی است و اگر در دوران مسئولیتمان کارهایمان برای خدا بود آن کارها ماندنی است ولی اگر برای دنیا کارکنیم هنگام رفتن چیزی نداریم که به آن افتخار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه ائمه معصومه گفت : کسی که از ائمه خود دور است یتیم است و انشاءا... همه خصوصاً حجت الاسلام حرزاده با پیروی ازاهل بیت وظایف خود را بهترین شکل ممکن و آن طور که خداوند می پسندد انجام دهند.
وی در رابطه با فرهنگ اسلامی در کشور گفت : ما نیاز به ساختار در حوزه فرهنگ داریم تا بتوانیم چشم انداز فرهنگی در شکل دهیم، همچنین باید طرح رتبه بندی
فرهنگی را در دانشگاهها مشخص کنیم.
 دکتر مسلمین ریاست واحد یزد نیز که در این مراسم به عنوان میزبان در مراسم حضور داشت ضمن خوشامد و اشاره به سابقه درخشان دفتر نهاد در دانشگاه گفت : امیدواریم دفتر نهاد مقام معظم رهبری که تا کنون در دانشگاه موجب خیر و برکت بوده است، با انتصاب سرپرست جدید این دفتر مجدداً باعث سرافرازی دانشگاه باشد. وی ادامه داد : تشکیل دفتر نهاد در دانشگاه سبب شده است روحانیت مبارز در عرصه های علمی و فرهنگی دانشگاه فعال شوند و بتوانند رابطه ی ارزشمندی را با قشر عظیم دانشگاهی داشته باشند.
ریاست واحد یزد دفتر نهاد را ازبازوان قدرتمند دانشگاه برشمرد و گفت : این مجموعه در تمامی زمینه های علمی،فرهنگی و ... فعالیت می کند و این نشان از انتخاب مسئولین کارامدی است که انتخاب می شوند.
 حجت الاسلام حرزاده سرپرست جدید دفتر نیز در این مراسم گفت :در طول این چند سال از تجربیات ارزشمند مسئولین قبلی استفاده کردم و امیدوارم بتوانم به وظایف خود عمل نمایم.
وی ادامه داد : نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نمایندگی حوزه در دانشگاه است و کار اصلی ما طلبگی است که باید به کارهای فرهنگی و دینی و علمی برسیم، ما باید با دانشگاه تعامل سازنده داشته باشیم چرا که موفقیت هر دو برای یکدیگر است.
 وی حمایت دفتر نهاد را در خصوص نیروهای ارزشی عنوان کرد و گفت : برنامه دفتر نهاد بیشتر در حوزه اساتید است چرا که استاد زمان بیشتری در دانشگاه است و شعاع تأثیر آن روی دانشجو بیشتراست که من از همه درخواست همکاری دارم.
لازم به ذکر است قبل از این مسئول دفترنهاد مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی بر عهده داشت که به جهت ادامه تحصیل در قم فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

یزدفردا