زمان : 27 Mehr 1388 - 16:05
شناسه : 19475
بازدید : 3687
جشنواره یک هفته با کانون و سرودهای کودکانه برگزارشد جشنواره یک هفته با کانون و سرودهای کودکانه برگزارشد
جشنواره یک هفته با کانون و سرودهای کودکانه برگزارشد


دینگ دینگ دنگ دنگ دینگ دینگ دنگ
ساعت هی می زنه زنگ
این صدایی بود که روزی چند مرتبه در گوشه ای از جشنواره یک هفته با کانون به گوش می رسید، و وقتی به آنجا می رسیدی ناخودآگاه می ایستادی و یکی از سازهای کودک را دستت می گرفتی و تلاش می کردی تا هم نوا با گروه بنوازی و بخوانی :
" آفتاب در اومد پا شو خورشید می گه بیدار شو
دینگ دینگ دنگ دنگ دینگ دینگ دنگ ساعت هی می زنه زنگ "
درک ریتم، آشنایی با موسیقی سنتی و موسیقی کودک و مشاهیر موسیقی ایران، همچنین . . .
آشنایی با وسایل موسیقی کودک مانند انگشتی – قاشقک – زنگوله – خاش خاشک - دایره زنگی – فلوت – بلز- متالفون – ژلفون – ارف و... آشنایی با اشعار متناسب برای سرود، هم خوانی و نظم گروهی و در نهایت ارائه یک شیوه ساده و جذاب برای اجرای سرودهای کودکانه از مواردی بود که در غرفه سرود برای مخاطبین در نظر گرفته شده بود و با استقبال بسیارخوبی مواجه گردید.
مهدی آرائی، رقیه دوست فاطمیها و روح اله زارع، مجریان این غرفه از استان یزد بودند که تلاش کردند لحظات خاطره انگیزی را در ذهن مخاطبان خردسال تا کهنسال خود به جا بگذارند.
 در بخش ورودی نمایشگاه نیز، 2 گروه سرود اعضای دختر از استان یزد، هر روز صبح و عصر به اجرای سرودهای زیبای خود پرداختند:
گروه اول اعضای گروه سنی " ب و ج " از مرکز شماره 1 یزد به سرپرستی سکینه قیصری، مسئول مرکز با اجرای سرودهای خوش آمدید، فرشته ها و انتظار
گروه دوم اعضای گروه سنی " ج و د " از مرکز شماره 2 یزد به سرپرستی محبوبه حاجی قاسمی، مربی مرکز با اجرای سرودهای اتل متل، کتاب و ایران
گفتنی است پانزدهمین جشنواره يك هفته با كانون از 13 تا 19 مهر ماه سال جاری در سالن حجاب تهران برای عموم بازدید کنندگان و هم‌زمان در تمامی مراکز استانی برگزار شد. در این جشنواره که هم‌زمان با جشن‌های روز جهانی کودک برپا شد، بیش از سی موضوع فرهنگی،ادبی وهنری در قالب نمایشگاه و کارگاه به خانواده‌ها و مدارس معرفی شد.


یزدفردا