زمان : 22 Mehr 1388 - 17:56
شناسه : 19416
بازدید : 7468
انعکاس مطبوعات دریزدفردا : نشریه تالی خبر منتشر شد انعکاس مطبوعات دریزدفردا : نشریه تالی خبر منتشر شد
انعکاس مطبوعات دریزدفردا :
 نشریه تالی خبر منتشر شد

یزدفردا -م-میرجلیلی:تالی خبر شماره  26بامطالبی جالب و تاریخی از شهر یزد و همچنین کنکاش در سنت های غلط جامعه در مهرماه 1388 منتشر شد

نشریه تالی خبر اخیرا با زحمت و پشتکار برادر ارجمند علی محمد میرحسینی و دوستانشان مجددا منتشر می شود که دارای مطالبی جالب و تاریخی از شهر یزد و همچنین کنکاش در سنت های غلط جامعه دارد که  خواندن این نشریه را با لذت و آموزنده می نماید . مطالعه این  نشریه را به علاقمندان پیشنهاد می کنیم  به عنوان نمونه چند مطلب را از این نشریه نقل می نمایم :

زنی متعلق به عصر ناصرالدین شاه در یزد :حاجی بیگم در محله کهنوی یزد زندگی می کند که بیش از صد و بیست سال دارد .هیچ یک از فرزندانش در قید حیات نیستند جز کوچکترین دختر او که نزدیک به هشتاد سالگی است . به گفته خودش دوران نصرالدین شاه متولد شده و دوران مندلی شاه قاجار را به خوبی یاد می دهد . برخی از نوه های او بین 70 _ 80 سالگی به سر می برند . او علاوه بر فرزند , نوه و نتیجه , نویده و ندیده ! را نیز دیده است . هوش و گوش چندانی از او باقی نمانده و تنها در ساعاتی از روز حافظه او جنبه ارادی پیدا می کند . وی تا چندی پیش مسافتهای طولانی را پیاده می رفته و به کشاورزی مشغول بوده است اما اکنون از منزلش بیرون نمی رود کارهای روزمره اش را هنوز جسته و گریخته انجام می دهد . .

مختصر و مفید :اگر نقدی بر گران شدن نان نباشد ,بر رقم غیر رند آن نقد است.بیشترین مردم یزد مصرف کنندگان نان تافتون هستند اما قیمت 33 تومان بر آن نهاده اند که هم نانوا و هم مردم در محاسبه و پرداخت دچار مشکل شوند.جدای از محاسبه ,اگر مسوولین فرمانداری می توانند یک تومانی و2 تومانی را در جیب خودشان پیدا کنند حق دارند 3 تومانی را بر 30 بیفزایند اما اگر 3 تومانی را نمی شود جور کرد !برای چه این قیمت را اعلام کرده اند؟ بنابر این مسوولین محترم, نا خواسته عامل پایمال کردن حق مردم شده اند. چرا که باقی مانده ای از بهای نان که سر راست نمی شود یا به حساب نانوا می افتد یا به حساب مشتری. براستی چه کسی در تنور آخرت آن می سوزد..

بهاباد را خدا شهرستان کرد ؟! مهندس کاظم فرهمند نماینده بهاباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در نماز جمعه شهر بهاباد طی سخنانی روند تبدیل بخش بهاباد را تشریح کرد .فرهمند کمک به خواست الهی را اولین عامل و همت مردم را از عوامل بعدی هر موفقیتی من جمله ارتقای بهاباد به شهرستان دانسته و افزود: خواست خداوند وهمت شما مردم بود که بهاباد شهرستان شد و اگر بگویم خدا بهاباد را شهرستان کرد سخنی به گزافه نیست.نماینده مردم بهاباد در ادامه سخنانش از رئیس جمهور و دولت که این خواسته دیرین مردم بهاباد را برآورده ساختند قدر دانی نمود.
یزدفردا