زمان : 07 Mehr 1388 - 17:23
شناسه : 19231
بازدید : 3703
ستاد ساماندهی امور کودکان در یزد تشکیل خواهد شد ستاد ساماندهی امور کودکان در یزد تشکیل خواهد شد


یزدفردا " مدیرکل اموراجتماعی و شوراهای استانداری یزد در نشست برنامه ریزی گرامیداشت 16 مهر ماه، روز جهانی کودک، که در دفتر امور اجتماعی و شورها تشکیل شد از ایجاد ستاد ساماندهی امور کودکان در استان خبر داد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام استانداری یزد، "سید محمدرضا قائم محمدی" پیگیری یک فرایند مستمر در رابطه با امور کودکان و نوجوانان را هدف اصلی تشکیل این ستاد عنوان کرد.
مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری در این نشست با بیان این مطلب که تقریبا 50 درصد شخصیت کودکان تا سن پنج سالگی شکل می گیرد گفت : کودکان سنگ بنای هر جامعه ای را تشکیل می دهند.
وی  با اشاره به توجه بزرگان دین و کتب الهی به اهمیت آموزش کودکان افزود: آموزش در کودکی مثل نقش کندن بر روی سنگ ماندگار است و موجب نهادینه شدن مهارت ها در وجود کودکان می شود.
قائم محمدی با اشاره به آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و کودکان خیابانی گفت: آموزش آموزه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سلامت در سنین کودکی گامی موثر در راستای پیشگیری و برخورد با آسیب های اجتماعی در سنین بالاتر درجامعه است که این امر به کسب مهارت افراد برای تصمیم گیری صحیح و حل مسئله در زندگی کمک شایانی می کند.
مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاهی با محوریت استانداری یزد در هفته کودک و نوجوان خبر داد .
در ادامه این نشست اعضا به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
یزدفردا