زمان : 06 Mehr 1388 - 23:20
شناسه : 19219
بازدید : 7581
به‌دنبال اقدام غيرقانوني یکی از ادارات  مهريز:شهرك جوانان مهريز گورستان از آب درآمد به‌دنبال اقدام غيرقانوني یکی از ادارات مهريز:شهرك جوانان مهريز گورستان از آب درآمد

به‌دنبال اقدام غيرقانوني یکی از ادارات  مهريز:

شهرك جوانان مهريز گورستان از آب درآمد

یزدفردا-نمایندگی مهریز -: اراضي پلاك ثبتي 11050 بخش 34 مهريز كه به عنوان شهرك جوانان از سوي یکی از ادارات  مهريز به اهالي اين شهر فوخته شده است با استعلام صورت گرفته، گورستان از آب درآمد.

به گزارش  خبرنگار  یزدفردا از مهريز، تعدادي از جوانان مهريزي با مراجعه به دفتر  سایت یزدفردا در مهريز و ارائه مستنداتي که عینا تصاویر آن منتشر می شود ، اعلام كردند كه از سوي یکی از ادارات  و نهاد نظارتی ما فوق آن دستگاه در مهريز، زمين‌هايي به آنها فروخته شده كه اين زمين‌ها كاربري گورستان داشته است.
اين افراد با ارائه مستندات خود خواستار پيگيري مسئولان استاني و اعاده حق و حقوق خود پس از 18 ماه از آن دستگاه وابسته به دولت  و نهاد نظارتی ما فوق آن در مهريز شدند.
علي ابويي يكي از خريداران اين اراضي كه از نحوه عملكرد اداره واگذار کننده  مهريز ناراضي است و به نمايندگي از ديگر جوانان خريدار در دفتر  سایت یزدفردا حضور يافته است، اظهار داشت: 18 ماه پيش يك آگهي مربوط به فروش قطعه زمين‌هاي شهرك جوانان مهريز از سوي دستگاه مورد اشاره  در يكي از جرايد درج شد و بر اساس آن تعداد زيادي از جوانان شهرستان كه بيشتر آنها از قشر كارگر و كارمند هستند، به اميد خانه‌دار شدن و تشكيل سرپناهي براي خود و خانواده‌هايشان اقدام به خريد اين اراضي كردند.
وي افزود: همه ما با توجه به اينكه اين زمين‌ها از سوي دستگاه وابسته به دولت در مهريز در حال فروش است، اطمينان خاطر داشتيم و به هيچ‌ عنوان حتي تصور نمي‌كرديم از سوي دستگاه وابسته به دولت دچار مشكل شويم، با مشقات بسيار و حتي برخي از ما با فروش لوازم منزل خود يا دريافت وام‌هايي با سودهاي بالا اقدام به تهيه مبلغ زمين و خريد آن كرديم.
ابويي عنوان كرد: در آن زمان اراضي به قطعات 90 ميليون ريالي و 120 ميليون ريالي به فروش مي‌رسيد و عده زيادي از ما با پرداخت اين مبلغ به آن اداره ، زمين‌هاي مورد نظر خود را خريداري كرديم.
ابويي افزود: اكنون با گذشت 18 ماه از زمان خريداري زمين، از تحويل زمين و صدور مجوز ساخت و سند مالكيت و حتي مشخص كردن مكان قطعه زمين تحويلي به خريداران طفره مي‌رود.
دهقاني‌زاده يكي ديگر از جوانان خريدار اين اراضي نيز عنوان كرد: من كارگر ساختماني و متاهل هستم و به اميد خانه‌دار شدن حاضر شدم پولي تهيه كنم و براي خانواده‌ام سرپناهي مهيا كنم اما با گذشت 18 ماه و پس از پيگيري‌هاي بسيار و انجام مكاتبات براي برگشت پول خود يا دريافت زمين، هيچ نتيجه‌اي نگرفته‌ايم.
وي عنوان كرد: اداره واگذار کننده نه مبالغ پرداختي ما بابت زمين را بر مي‌گردانند و نه حاضرند اراضي را به خريداران تحويل دهند و اين امر سبب خسارات مالي بسيار و نگراني براي خانواده‌هاي خريداران شده است.
يكي ديگر از خريداران اين اراضي ادامه داد: در يكي از مراجعات كه به منظور پيگيري زمين به نهاد نظارتی مردم نهاد مافوق آن دستگاه در  مهريز داشتيم دو تن از اعضاي منتخب مردم  مهريز كه نام آنها در دفتر سایت  محفوظ است، اعلام كردند كه اين معامله غيرقانوني است و اداره  واگذار کننده  مهريز به علت نداشتن بودجه، بدون كارشناسي و برنامه‌ريزي اقدام به فروش زمين‌هاي گورستان يا به اصطلاح شهرك جوانان كرده است و خريداران متضرر شده‌اند زيرا اين معامله از لحاظ شرعي و حقوقي خلاف بوده است و هم اداره واگذار کننده و هم مصوب کنندگان این امر در نهاد نظارتی  ما فوق آن دستگاه  بايد جوابگوي فعل غيرقانوني و خسارت اين افراد باشند.
وي افزود: با توجه به سخنان دو تن از اعضاي نهاد نظارتی  منتخب مردم  هنوز بعد از 18 ماه  اداره واگذار کننده  در زمينه فسخ معامله و استرداد مبالغ دريافتي اقدام نكرده است.
بر اساس استعلام انجام شده از مقامات قضايي شهرستان مهريز همچنين سازمان مسكن و شهرسازي كه اسناد آن نيز هم‌اكنون موجود است، 350 هزار مترمربع از پلاك 11050 بخش 34 كه به نام شهرك جوانان ناميده شده است، براي گورستان در اختيار آن اداره  مهريز قرار گرفته و متعلق به دولت است و تاكنون واگذار نشده است.
مقاماتي كه استعلام از آنها صورت گرفته است، حاضر به ذكر نام خود در اين گزارش نيستند اما نامه‌هاي مربوط به اين اراضي و اسناد تعيين تكليف آنها موجود است.
به هر حال امید واریم مسئولین امر در جهت رفع مشکل پیش آمده گام برداشته و یزدفردا نیز در راستای  وظیفه رسانه ای خود آمادگی خود را جهت انتشار پاسخ های احتمالی مسئولین امر اعلام می دارد .