زمان : 14 Shahrivar 1388 - 16:35
شناسه : 18952
بازدید : 5326
معاون اول قوه قضائیه: نتیجه بررسی اظهارات کروبی اعلام می شود معاون اول قوه قضائیه: نتیجه بررسی اظهارات کروبی اعلام می شود
یزدفردا "معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: کروبی در هیئت سه نفره قوه قضائیه حاضر شده و اظهاراتی را بیان داشته که این اظهارات در حال بررسی است و به محض اینکه به نتیجه لازم برسد نتایج آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه در حاشیه‌ مراسم تودیع و معارفه‌ روسای جدید و سابق سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی درباره اقدامات اخیر هیئت سه نفره نظارت بر رسیدگی به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: در مصاحبه قبلی نیز گفته بودم که این هیئت هر روز جلساتی را برگزار می‌کند و در این جلسات بر انجام تحقیقات در دادسرا و به طور کل مراحل دادرسی عادلانه در دادگاه نظارت دارد و در این قضیه رعایت قانون محور است.

این مقام مسئول در قوه قضائیه گفت: باید تلاش کنیم مطلقا ظلمی به هیچ‌کس نشود و آنچه عمل می‌شود بر اساس مبانی عدالت باشد. پیگیری و تشکیل هیئت برای آن است که دادرسی عادلانه صورت گیرد.

رئیسی در ادامه به مردم و کسانی که به انقلاب و نظام فکر می‌کنند اطمینان داد که روند رسیدگی به این پرونده بر اساس قانون و دادرسی عادلانه باشد.

معاون اول قوه‌ قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره ارائه مستندات از سوی حجت‌الاسلام کروبی و ادعاهای وی اظهار داشت : در دو یا سه مقطع پیگیری در دادستانی کل، دادگستری استان تهران و مجلس شورای اسلامی انجام شده و طبق اظهارات مسئولان مربوطه سند و مدرکی از سوی وی ارائه نشده است.

جلسات هیئت سه نفره نظارت بر حوادث پس از انتخابات هر روز تشکیل می شود
رئیسی

این مقام مسئول در قوه قضائیه گفت: این نامزد معترض به رئیس قوه قضاییه نامه‌ای نوشته و در آن درخواست ملاقات با آیت‌الله لاریجانی کرده است. در هیئت سه نفره نیز حاضر شد و اظهاراتی را بیان داشت که اظهارات ایشان در حال بررسی است و به محض اینکه به نتیجه رسید نتایج آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تغییر دادستان تهران برخی تحلیلها حاکی از تغییر در روند رسیدگی به پرونده بازداشت‌شدگان حوادث اخیر است، گفت: این تغییر هیچ اخلالی در روند رسیدگی به این پرونده ایجاد نخواهد کرد و تلاش می‌شود دادگاه تشکیل شود و در چارچوب قانون و رعایت آیین دادرسی انجام می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه، جابجایی در قوه قضائیه را طبیعی خواند و گفت: این جابجایی‌ها به روند رسیدگی به پرونده‌ها خللی وارد نمی‌کند و حتما دادگاه تشکیل می‌شود. ما یکی از رسالتهای این هیئت را در آن می‌بینیم که در سرعت و دقت کار نظارت داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وقف اموال دانشگاه آزاد و اینکه آیا امکان این کار وجود دارد؟ گفت: من این موضوع را بررسی نکرده‌ام.