زمان : 03 Shahrivar 1388 - 20:51
شناسه : 18787
بازدید : 2560
کتاب‌هاي  تقلب بزرگ  و شنبه پس از انتخابات  منتشر مي شوند کتاب‌هاي تقلب بزرگ و شنبه پس از انتخابات منتشر مي شوند

کتاب‌هاي «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» که به حوادث و رويدادهاي انتخابات دهم رياست جمهوري مي‌پردازد، توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامي توليد شده و در دست چاپ است.

به گزارش ايرنا مهدي رمضاني، معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامي ضمن اعلام اين خبر، اظهار داشت: با توجه به حوادث پس از انتخابات و تاثير آن‌ها بر جامعه، همچنين حساسيت اين دوره از انتخابات، در اين دو کتاب به وقايع‌نگاري و بررسي حوادث اخير پرداخته‌ شده است.
وي با تاکيد بر شدت و سرعت تحولات در ايام قبل و پس انتخابات افزود: شدت تحولات، هر روز بستر تحولات جديدي را ايجاد کرد که به سرعت از نظر افراد گذشتند و فرصت تحليل جامع و کامل از آن‌ها گرفته شد. بر همين اساس انتشار اين کتاب‌ها فرصتي براي مرور عميق‌تر حوادث گذشته ايجاد خواهد کرد.
معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامي با ذکر يکي از ويژگي‌هاي اين مقطع تاريخي کشور گفت: يکي از ويژگي‌هايي که اين مقطع تاريخي نسبت به مقاطع مشابه داشت، رخ دادن اتفاقات در ظرف زماني کوتاه‌تر است.
رمضاني با اشاره به موضوع کتاب «تقلب بزرگ»گفت: در اين کتاب به شبهات مطرح شده از سوي نامزدهاي شکست‌خورده در انتخابات، با عنوان کردن مساله تقلب پرداخته شده و در راستاي همين موضوع و با توجه به مبادي قانوني و بدون جهت‌گيري خاص به اين شبهات پاسخ داده شده است. در واقع در اين کتاب به موضوعاتي نظير دولت کودتا، اعلام تقلب چرا پس از هشت روز و صندوق‌هاي سيار، پرداخته شده است.
وي در ادامه ضمن اشاره به کتاب «شنبه پس از انتخابات» تصريح کرد: اين کتاب، روزشمار و روزنگار اتفاقاتي است که در صحبت‌هاي نامزدها درباره قانون‌گرايي و ميزان پايبندي آن‌ها به اين صحبت‌ها، قبل و پس از انتخابات مطرح شده است. اين نکات از مستندات موجود و از سخنراني‌هاي نامزدها جمع‌آوري شده است و روزهاي 21 خرداد تا 11 تيرماه را دربر مي‌گيرد.
معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامي در پايان از کتاب‌هاي ديگر در دست تهيه و مرتبط با جريانات انتخابات دهم نام برد و گفت: گزارش تفصيلي شوراي نگهبان راجع به انتخابات دهم، اثر ديگري است که به زودي توسط اين مرکز منتشر مي‌شود. همچنين مباحثي درباره انقلاب‌هاي رنگي و مخملي اتفاق افتاده در ساير کشورها، پروژه ديگري است که در يک سال گذشته در دست آماده‌سازي قرار گرفت و در راستاي حوادث اخير توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامي منتشر خواهد شد.