زمان : 03 Shahrivar 1388 - 20:49
شناسه : 18786
بازدید : 2550
يادداشتهاي سفر رئيس جمهور به عراق در کتاب  قهرمان زخمي  منتشر شد يادداشتهاي سفر رئيس جمهور به عراق در کتاب قهرمان زخمي منتشر شد

ايرنا - دفتر پژوهش - گروه اسناد و اطلاع رساني -کتاب "قهرمان زخمي "منتشر شد. اين کتاب شامل يادداشتها و بازتابهاي سفر رئيس جمهور کشورمان به عراق به همراه سفر نامه کربلا و نجف مي باشد و توسط " سيدجمال حيدري " نوشته شده است .

عنوان کتاب : " قهرمان زخمي "
نويسنده : "سيد جمال حيدري"
ناشر : موسسه فرهنگي هنري "پويا نقش "
تاريخ انتشار : سال 1388

معرفي کتاب :
کتاب" قهرمان زخمي " به دو فصل تقسيم شده است که عنوان فصل نخست اين اثر " همراه دکتر " و عنوان فصل دوم " بعد از دکتر " است .
در بخش اول اين کتاب ارزشمند که حاوي يادداشتها و بازتابهاي سفر دکتر " محمود احمدي نژاد " به عراق به همراه سفرنامه کربلا و نجف است .مطالبي با عناوين تلفن وسيله خوبي است ، بازتابهاي داخلي - قبل از سفر عراق ، بازتابهاي خارجي - قبل از سفر عراق ، پريدن با پرنده آهنين ، ورود به فرودگاه بغداد ، اولين سخنراني و مصاحبه دکتر در عراق و ديدار دکتر با سفرا و روساي نمايندگيهاي خارجي در بغداد به چشم مي خورد.
همچنين اتفاق مهم - زيارت دو امام معصوم ( ع ) ، ديدار دکتر با علماي ديني و هنرمندان عراق و آخرين مصاحبه دکتر در عراق از ديگر عناوين بخش نخست اين اثر مهم محسوب مي شود .
در همين حال در فصل دوم کتاب "قهرمان زخمي " نيز عناويني به چشم مي خورد که از آن جمله مي توان به پرواز زميني به کربلا ، کربلا - سرزمين عشق است و آتش و خون ، نجف - غربت يک تنها ، بازگشت زميني به ايران ، بازتابهاي داخلي - بعد از سفر عراق ، بازتابهاي خارجي - بعد از سفر عراق اشاره کرد .
کتاب " قهرمان زخمي " توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي خريد امتياز و منتشر شده و به همين سبب در صفحه نخست آن تحت عنوان " سخن ايرنا" مطلبي به قلم " محمد جعفر بهداد" مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي به چاپ رسيده که متن آن به اين شرح است : به جز چند سفر دکتر "محمود احمدي نژاد " به آمريکا ، مي توان به جرات سفر دو روزه عراق را که اسفندماه 86 صورت گرفت ، مهمترين و به اعتباري جسورانه ترين سفر وي در طول فعاليت دولت نهم دانست که از زواياي بسياري قابل توجه و تامل است . به طوري که در همان زمان ،اين سفر شجاعانه دکتر به عراق ، تمامي نگاهها را به سوي کشورهاي ايران و عراق معطوف کرد و در راس اخبار روز جهان قرار گرفت که مدتي نيز رسانه هاي داخلي و خارجي به تحليل آن پرداختند.
در ادامه اين متن آمده است : اثر حاضر يادداشتهاي يکي از نويسندگان متعهد و دلسوز کشور است که تاکنون دوبار موفق شده در سفر داخلي ( استان زنجان ) از سوي مجموعه اهل قلم و سفر خارجي ( عراق ) از سوي معاونت ارتباطات نهاد رياست جمهوري به عنوان سفرنامه نويس ، همراه رئيس جمهوري شود و جزييات سفر را بنگارد.
ايرنا به عنوان يکي از قطبهاي فرهنگي مهم کشور در امر اطلاع رساني سالم و سازنده ،برآن است که با انتشار اين اثر و در مدت زماني کوتاه در فرصتهاي بعدي موفق به چاپ ساير سفرنامه هاي رئيس جمهوري در سفرهاي داخلي و خارجي باشد . زيرا بر خود فرض مي داند در جهت حفظ بخش مهمي از تاريخ معاصر ، گامهاي موثري بردارد .
اين کتاب ارزشمند در 160 صفحه به قيمت 2250 تومان در واحد اطلاع رساني ايرنا قابل عرضه به علاقه مندان است .