زمان : 03 Shahrivar 1388 - 19:19
شناسه : 18764
بازدید : 1612
رئيس اداره ارشاد مهريز: خبرنگاران مهريز ساماندهي مي‌شوند رئيس اداره ارشاد مهريز: خبرنگاران مهريز ساماندهي مي‌شوند
: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهريز از برنامه‌ريزي براي ساماندهي خبرنگاران اين شهرستان خبر داد.
سيد كاظم كماليان امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردادر مهريز اظهار داشت: حرفه خبرنگاري يكي از سخت‌ترين و در عين حال مقدس‌ترين مشاغل به شمار مي‌رود و افرادي كه در اين رشته فعاليت مي‌كنند، تنها به عشق خدمت‌رساني در اين عرصه قلم مي‌زنند.
وي خبرنگاري را حلقه اتصال مسئولان و مردم و ارائه مشكلات جامعه به مسئولان خواند و افزود: از اين جهت است كه خبرنگاري از مشاغل ارزشمند جامعه به شمار مي‌رود.
كماليان خاطرنشان كرد: در شهرستان مهريز بيش از 20 خبرنگار با نشريات و خبرگزاري‌هاي مختلف در انعكاس اخبار شهرستان فعاليت مي‌كنند و هم‌اكنون نيز بعد از هشت سال پيگيري مستمر توسط حجت‌الاسلام برهان، امام جمعه شهرستان و فرماندار مهريز، مجوز دو نشريه براي اين شهرستان صادر شده است.
كماليان بيان داشت: اداره ارشاد مهريز به سهم خود و در حيطه مسئوليت خود آمادگي همكاري با خبرنگاران و نشريات شهرستان را دارد و در اولين گام درصدد شناسايي و ساماندهي تمام خبرنگاران نشريات مكتوب و خبرگزاري‌ها است و به‌منظور انسجام و هماهنگ كردن خبرنگاران، كانون خبرنگاران شهرستان مهريز را تشكيل مي‌دهد.
وي افزود: هم‌اكنون تعداد زيادي از خبرنگاران مهريزي در جلسات عمومي شركت نمي‌كنند اما اخبار شهرستان را انعكاس مي‌دهند و ما درصدديم با شناسايي اين افراد و استعداديابي، جايگاه اخبار ارسالي شهرستان را در رسانه‌ها و مطبوعات تقويت كنيم.
رئيس اداره ارشاد مهريز گفت: جايگاه خبررساني و اطلاع‌رساني در نشريات كشوري و استاني در اين شهرستان عالي است اما ظرفيت بيشتري در اين زمينه وجود دارد.
وي افزود: برگزاري كارگاه‌هاي آموزش خبرنگاري از اولويت‌هاي اين اداره است و پس از آن در اولين جلسه كانون خبرنگاران مهريز، مشكلات اين قشر بررسي مي‌شود و بر اساس نيازهاي آنها، برنامه‌ريزي اساسي صورت مي‌گيرد.
شهرستان مهريز با جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر در 40 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.