زمان : 12 Azar 1402 - 07:46
شناسه : 187476
بازدید : 3113
برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی میمند برگزاری اولین جلسه شورای راهبردی میمند اولین جلسه شورای راهبردی میراث جهانی میمند با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، مدیر کل امنیتی سیاسی و فرماندار شهربابک برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ اولین جلسه شورای راهبردی میراث جهانی میمند با حضور شاهرخی مدیر کل میراث فرهنگی،  اسدی مدیر کل امنیتی سیاسی، جلالی فرماندار شهربابک و سایر اعضا در محل روستای میمند برگزار شد.

شاهرخی مدیر کل میراث فرهنگی استان در این جلسه، از شهرستان شهربابک به عنوان یکی از برخوردارترین شهرستان‌های استان نام برد و گفت: متاسفانه شهربابک در کنار این برخورداری، جزو مظلوم ترین شهرستان‌ها خصوصا در حوزه گردشگری می‌باشد که برای خروج از این مظلومیت باید جمعی از افراد دلسوز و متخصص جهت شناسایی قابلیت ها، تصمیم گیری در جهت توسعه و تعیین راهبرد برای مدیران شهرستان و استان مشخص شوند.

وی افزود: در همین راستا تشکیل شورای راهبردی میمند با هدف شناسایی مسائل ،تصمیم گیری و مشخص کردن راهبرد مدیریتی در جهت رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان در پایان بر همکاری و هم افزایی تمامی دست اندرکاران و مسئولین مرتبط با توسعه گردشگری میمند تاکید نمود و تنها راه گذر از مشکلات را همدلی عنوان نمود.

جلالی فرماندار شهربابک در این نشست با اشاره به ظرفیت عظیم و خارق‌العاده روستای میمند در توسعه حوزه گردشگری شهرستان  شهربابک و استان کرمان، اظهار داشت: شهربابک نه تنها در روستای تاریخی میمند پتانسیل ویژه‌ی گردشگری را داراست بلکه موارد بسیار زیادی در سطح شهرستان وجود دارد که با توجه به زیبایی و بکر بودن آن قابلیت تبدیل شدن به یک شاخص در حوزه گردشگری استان کرمان را دارند.

وی در ادامه بر افزایش بومگردی‌های موجود در در روستای تاریخی میمند تاکید کرد و افزود: وجود کمتر از ۲۰ بومگردی در میان ۴۰۰ کیچه موجود در روستا حداقل استفاده از قابلیت گردشگری این میراث جهانی است و باید برنامه ریزی برای رسیدن به ۴۰ بومگردی در میمند را در اولویت قرار دهیم.

فرماندار شهربابک اصلی ترین سرمایه میمند را مردم این روستا دانست و توجه به آموزش بومیان منطقه برای جذب گردشگر و توسعه فضای گردشگری در میمند را ضروری عنوان کرد.

جلالی در پایان تصریح کرد: تامین امنیت و بهداشت روستای میمند نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه های اصلی ساکنین و گردشگران رفع گردد.

در ادامه سفر مدیر کل میراث فرهنگی و مدیرکل امنیتی سیاسی استان کرمان، یک واحد بومگردی در روستای میمند افتتاح و از مجموعه بومگردی بن میمند بازدید شد.