زمان : 11 Azar 1402 - 07:51
شناسه : 187402
بازدید : 3152
بازرسین اداره کار بازوی قدرتمند کارگران بازرسین اداره کار بازوی قدرتمند کارگران فرماندار شهربابک: کارگر حق دارد برای بهبود شرایط کار و اشتغال خود مدوام تلاش کند ولی باید از طریق مواضع قانونی و ارتباط با بازرسین و کارشناسان اداره کار اقدام نماید.




به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهربابک؛ جلسه بررسی مشکلات کارگران معدن چاه فیروزه به ریاست جلالی فرماندار، کارفرما پروژه، نمایندگان کارگری و سایر اعضا در محل اداره کار برگزار شد.

جلالی فرماندار در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات در چارچوب قانون و از طریق مواضع قانونی اظهار داشت: هرگونه اعتصاب، تحصن و تعطیل کردن کار از سوی کارگران به نشانه اعتراض مورد قبول نمی‌باشد و همراهی مسئولین را قطعا در پی نخواهد داشت.

وی خطاب به کارگران، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در شهرستان وجود معضل بیکاری و تعداد زیاد بیکاران است در صورتی که شما در این شرایط، اشتغال خود را دچار تنش می‌کنید.

فرماندار شهربابک تصریح کرد: هیچ کارگر و مجموعه کارگری نمی‌تواند درخواستی فراتر از قانون از کارفرما داشته باشد و درخواست‌ها یا باید توسط کارشناسان اداره کار مورد تائید قرار گیرد یا توسط کارفرما فراتر از موارد قانونی به کارگران ارائه شود.

جلالی در ادامه بیان داشت: کارگر حق دارد برای بهبود شرایط کار و اشتغال‌ خود مداوم تلاش کند ولی باید از طریق مواضع قانونی و ارتباط با بازرسین و کارشناسان اداره کار اقدام نماید، از طرف دیگر کارفرما باید حقوق قانونی کارگر را رعایت کرده و امنیت شغلی مجموعه کارگری خود را فراهم کند.

وی تصریح نمود: نباید فرهنگ اعتصاب و تحصن در میان جامعه کارگری برای پیگیری درخواست ها باب شود زیرا هم بر روی شرایط جذب سرمایه گذار در شهرستان تاثیر منفی خواهد گذاشت و هم علاوه بر ضرر مالی به کارفرما، بر روند تولید و در نتیجه حقوق و مزایا کارگران اثر معکوس می‌گذارد.

در ادامه این جلسه نمایندگان کارگری و کارفرما صحبت‌های خود را بیان و در پایان مقرر گردید مشکلات تحت نظر بازرسین اداره کار به صورت قانونی پیگیری شود.