زمان : 03 Shahrivar 1388 - 17:52
شناسه : 18737
بازدید : 4627
با حضور استاندار و جمعي از مسئولين ازطرح عظيم آبرساني به شهر نير بهره برداري شد با حضور استاندار و جمعي از مسئولين ازطرح عظيم آبرساني به شهر نير بهره برداري شد
یزدفردا :طرح عظيم آبرسانی به شهر نیر از منطقه قائم دشت با حضور مسئولين استان يزد به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد طرح آبرسانی به شهر نیراز فاصله 19 کیلومتری منطقه قائم كه در چهار فاز اجراء شده با حضور يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و جمعي از مسئولين اين شركت و شهر نير بهره برداري شد.
مدير امور آبفاي نير ضمن اعلام اين خبر گفت:عملیات اجرایی این پروژه از خرداد ماه سال 85 آغاز و در تیرماه سالجاری به اتمام رسید که پس از بهره برداری آزمایشی در 28 مرداد ماه با حضور مسئولين به بهره برداری رسمی رسید.
حسن ركوعي افزود: پروژه خط انتقال آب به شهر نیر با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات مقابله با خشکسالی اجراء شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه توان تأمین آب شهر نیر تا افق سال یکهزار و 400 تأمین می شود و شهروندان نیر با مشکل کم آبی مواجه نخواهند شد.
ركوعي اضافه كرد: پروژه مذکور در چهار فاز اجراء شده است که فاز اول شامل لوله گذاری و اجرای خط انتقال به قطر 150 میلی متر از نوع آزبست و فولادی به طول 10 کیلومتر و احداث حوضچه تخلیه، شیر هوا، حفر دو حلقه چاه همراه با برق رسانی و تجهیز چاه ها بوده است.
وی اظهار داشت:فاز دوم و سوم نیز شامل لوله گذاری به قطر 150 میلیمتر از نوع آزبست و فولادی به طول 9 کیلومتر و احداث حوضچه تخلیه و شیر هوا بوده و فاز چهارم آن نیز شامل ساخت سه باب مخزن با مجموع ظرفیت 600 متر مکعب و سه ایستگاه پمپاژ با حصارکشی و محوطه سازی که اجرای آن در تير ماه سالجاري به پایان رسیده است.
گفتني است در پايان استاندار و يحيي زاده نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي از مدير عامل شركت آبفاي استان يزد و تمامي دست اندركاران اجراي اين پروژه قدرداني كردند