زمان : 28 Mordad 1388 - 20:09
شناسه : 18725
بازدید : 1597
برنامه ریزی جهت شروع مرمت و کف سازی بازار یزد انجام شد برنامه ریزی جهت شروع مرمت و کف سازی بازار یزد انجام شد

یزدفردا "به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: جهت شروع مرمت و کف سازی بازار یزد جلسه ای با حضور مهندس میرسعیدی معاون عمرانی استاندار یزد،شهردار یزد ،رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از بازاریان تشکیل گردید.
در این جلسه جهت شروع عملیات مرمت و کف سازی بازارسنتی یزد در ماه مبارک رمضان هماهنگی شد و مقرر گردید بازاریان همکاری لازم را در این راستا به عمل آورند.
در این جلسه مهندس میرسعیدی بر حفظ بافت تاریخی بویژه مرمت بازارهای تاریخی استان تاکید کرد و افزود : بافت خشتی یزد آمیزه ای است از سبک معماری سنتی معماران یزدی که با سخت کوشی و علاقه آنان عجین شده است .
در ادامه جلسه مهندس سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان در جهت اجرای برنامه های مرمتی در بافت تاریخی بصورت مشارکتی تاکید نمود و تصریح کرد بافت تاریخی به عنوان جایگاه تجلی خلاقیت و مهارت هنرمندان می باشد و باید برای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری نگاه عمیق به این مواریث گرانبهای فرهنگی داشته باشیم.
مهندس میروکیلی شهردار یزد نیز آمادگی اجرای پروژه های مشارکتی در بافت تاریخی بویژه بازار و تک بناهای ارزشمند ملی و جهانی را اعلام داشت.

یزدفردا