زمان : 28 Mordad 1388 - 00:25
شناسه : 18655
بازدید : 5011
دشتی  سرپرست معاونت سیاسی استان یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و جمعی از خبرنگاران : استاندار یزد نخواهند رفت و شایعات منتشره در برخی رسانه ها به شدت تکذیب می شود .(به همراه گزارش تصویری) دشتی سرپرست معاونت سیاسی استان یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و جمعی از خبرنگاران : استاندار یزد نخواهند رفت و شایعات منتشره در برخی رسانه ها به شدت تکذیب می شود .(به همراه گزارش تصویری)

به منظور تجلیل از خبرنگاران با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی نهادها و ادارات استان و جمعی از خبرنگاران محلی در محل سالن شهید موحدین استانداری تشکیل شد.
به گزارش خبرنگاریزدفردا " در ابتدای این مراسم سید عبدالمجید قائم محمدی مشاور استاندار ،رئیس روابط عمومی استانداری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت و افزود: برقراری تعامل سازنده و موثر میان روابط عمومی دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه می تواند کار را در حوزه های اطلاع رسانی تسهیل نماید.
سید عبدالمجید قائم محمدی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان ، گزارش کار مختصری از فعالیت های این شورا ارائه کرد و اظهار داشت:پیگیری و اخذ مکان مشخص برای دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی ها و تجهیز آن، برگزاری بیش از چهار دوره آموزشی همراه با ارائه گواهینامه آموزشی، برگزاری جشنواره روابط عمومی های برتر استان بعد از چهار سال توقف، برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات و برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران برای اولین بار،از جمله اقداماتی می باشد که به منظور اعتلا و ارتقای جایگاه این شورا در ایفای نقش سازنده در استان صورت پذیرفته است.


غلامحسین دشتی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد  که خود نیز نویسنده و سابقه فعالیت در عرصه اطلاع رسانی را دارد با تاکید بر اینکه خود را خبرنگار می دانم در ابتدا ،جلسه را به خبرنگاران واگذار نموده تا مطالب خود را انعکاس دهند .
خبرنگاران حاضر مطالب و سئوالات خود را تحت عناوین مختلف مطرح نموده و سپس رییس شورای اطلاع رسانی استان  با عنایت به موارد مطرح شده مطالبی را متذکر شد .

غلامحسین دشتی در مورد انتقال و یا جابجائی استانداریزد گفت:استاندار یزد نخواهند رفت و شایعات منتشره در برخی رسانه ها به شدت تکذیب می شود .

-سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد دیدگاههای خود را در سمت جدید را اینگونه بیان نمود :بنده به عنوان مشاور فرهنگی و سرپرست حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری در حال خدمت هستم و بر مینای اعتقاداتم در هر کجای نظام که نیاز باشد آماده همکاری هستم وسابقه کارم در ستاد امر به معروف و عضو شورای پژوهسی ارشاد نشان دهنده آن است که عناوین برایم مهم نبوده و بزرگ ترین عنوان یک مسئول خدمتگزاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است .و تلاشم بر این است که آنچه در توان دارم در خدمت مردم باشم و درخواست دارم دعا و کمک کرده و خبرنگاران از آنجا که از دردها و نیازهای مردم و جامعه آگاهی دارند می توانند مسئولین را در ارائه خدمات بهتر و موثر تر یاری کنند. خبرنگاران نقطه اتصال مردم با کانون های تصمیم گیرنده هستند و مردم را از حقوق خود آگاه ساخته و به آنان قدرت تجزیه و تحلیل رویدادها را می دهند.
وی در مورد دیدگاه خود و نظراتش پیرامون نقش روابط عمومی ها افزود : ارتباط روابط عمومی ها و خبرنگاران موثر تر ین عامل در اطلاع رسانی است . مرحله نخست خبر تولید خبراست که روابط عمومی ها با توجه به اتصال به سرچشمه اخبار به صداقت و شفافیت اخبار کمک خواهند نمود
وی شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بدون هیچ چشم داشت و نام و نشانی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به ثمر رسانده و از آن پاسداری کردند که این الگویی برای همگان است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع و والای شهادت در دین مبین اسلام اظهار داشت: شهادت، بزرگترین دستاورد فرهنگ اسلامی است و همه ارزشهای متعالی را می توان در آن یافت. وی شهید را نماد مقاومت، پایمردی، استکبارستیزی، شکیبایی و ایمان عنوان کرد و ادامه داد: شهید یعنی کسی که ایمانش در اوج است و با همه وجود، اعتقاد و خداپرستی را شهود کرده است. وی اضافه کرد: شهید یعنی بزرگ ترین تصمیم و انتخاب.
دشتی با اشاره به شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان اظهار داشت: شهید صارمی بزرگترین خدمتی که کرد ماهیت اسلام متحجرانه و آمریکایی را افشا و پیام مظلومیت محرومین و مبارزه با جهل و انحراف را به گوش همگان رسانید.
وی کار خبرنگاری را کاری سخت و مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد با بیان این که خبرنگار، کانون تولید پیام و خبر است ادامه داد: تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه، بزرگترین خدمت به فرهنگ و رشد و توسعه جامعه است.
وی روز خبرنگار را فرصت مناسبی برای بیان رسالت خبرنگاران عنوان کرد و افزود: یک رسانه می تواند ارزشها را تبلیغ کرده و باعث شکوفایی فطرت انسانها شود. دشتی با اشاره به سوء استفاده دشمنان و استکبارجهانی از برخی رسانه ها اظهار داشت: از سوی دیگر، امروز دشمنان ارزشها و فضایل اخلاقی، بالاترین بهره برداری را از برخی رسانه ها کرده و نظام سلطه جهانی به واسطه سوء استفاده آنان از بعضی رسانه ها دوام می یابد.
وی رسانه را ارگان امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: اگر امر به معروف، ترویج همه ارزشها و خوبی ها و نهی از منکر، پیشگیری و بازداشت از همه نقص ها و بدی هاست، ارگان این جریان به شکل جامع آن رسانه ها هستند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان یزد در مورد  وضعیت پایگاههای مجازی و سایتها   و اظهار داشت : رمز موفقیت هر رسانه  را جلب اعتماد مردم است اعتماد زمانی حاصل می شود که مردم بدانند آن رسانه، درد و نیازهای مردم را می داند و با صداقت و شفافیت رفتار می کند و نخبگان را به صحنه عمل می آورد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار یزد با بیان این که سرمایه اصلی یک جامعه، افکار عمومی هستند اظهار داشت: رسانه ها باید این قدرت تعیین کننده را به سمت رفع کاستی ها سوق دهند . وی بر توجه به نیازها و مشکلات مردم مناطق محروم تاکید کرد.
دشتی در بخش دیگری از سخنان خود، یزد را گنجینه ای از فرهنگ عنوان کرد و افزود: یزد به لحاظ تاریخ و تمدن، ماهیت فرهنگی دارد و این استان در حوزه های مختلف می تواند الگو باشد.
دشتی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: مطالعه و معرفی یزد در همه حوزه ها می تواند نقشه راه برای تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف باشد و الگویی جامع را در این رابطه معرفی نماید.
وی در پایان مردم یزد را در علم و دانش، سختکوشی، مسائل فرهنگی، حوزه درمان و گردشگری دارای ظرفیت های بالا ارزیابی کرد و گفت: به استناد تاریخ و داوری بزرگان، یزد حقیقتا دیار دارالعباده و دارالعلم است.
در پایان سید عبدالمجید قائم محمدی مشاور استاندار ،رئیس روابط عمومی استانداری و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران در اطلاع رسانی، از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی بر برقراری تعامل سازنده و همکاری بیشتر میان مجموعه روابط عمومی های استان و خبرنگاران تاکید کرد.


در پایان  این مراسم به جمعی از خبرنگاران استان از سوی شورای هماهنگی روابط عمومی نهادها و ادارات یزد، لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

گزارش تصویری:

یزدفردا