زمان : 26 Mordad 1388 - 19:57
شناسه : 18643
بازدید : 5851
احمدی نژاد صبح امروز درمراسم تودیع ومعارفه رییس قوه قضاییه: اگر صاحبان قدرت پای میز محاكمه كشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند احمدی نژاد صبح امروز درمراسم تودیع ومعارفه رییس قوه قضاییه: اگر صاحبان قدرت پای میز محاكمه كشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند


هیچكس از ما انتظار ندارد كه عدالت را یكباره در همه عرصه‌ها پیاده كنیم باید عدالت را در جامعه اولویت‌بندی كنیم كسی تردید ندارد كه اگر صاحبان قدرت پای میز محاكمه كشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌‌نژاد رئیس‌جمهور كشورمان صبح امروز دوشنبه در مراسم و معارفه رؤسای قدیم و جدید قوه قضاییه طی سخنانی ضمن تشكر از خدمات آیت‌الله شاهرودی در طول ده سال گذشته گفت: در طول سالهای كه بنده در خدمت آیت‌الله شاهرودی بودم از نظرات وی در مسائل عمومی كشور استفاده می‌كردم.
وی افزود: به آیت‌الله لاریجانی هم به خاطر انتخاب و انتصاب به عنوان رئیس قوه قضاییه تبریك می‌گویم
و به امید خداوند امیدوارم كه وی در این مسند و مسوولیت مهم قضا منشأ خدمات خوبی به ملت باشد.
رئیس جمهور تصریح كرد: عدالت فلسفه تشكیل حكومت اسلامی و محور حكومت است و در واقع عدالت محور انسانیت انسان‌ها می‌باشد برخلاف تصور برخی كه فكر می‌كنند جامعه بشری باید در قله به عدالت برسد بلكه عدالت در دامنه است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ضامن شكوفایی، امنیت و حقیقت اجرای عدالت است و بدون عدالت آبادانی حقیقی اتفاق نمی‌‌افتد. عدالت دلها را زنده می‌كند و ما باید به نقطه‌ای برسیم كه آحاد جامعه احساس اجرای عدالت حقیقی كنند و هیچ كس نباید احساس كند كه عنصر درجه دو و درجه چندم است.
وی ادامه داد: نباید هیچكس چنین باوری در وجودش ایجاد شود كه فرصت شكوفایی برای وی ایجاد نشده یا از وی این فرصت دریغ شده است و در واقع تا انسانها احساس آرامش و شخصیت نكنند شكوفا نمی‌شود.
رئیس‌جمهور در ادام اظهار داشت: انسان تراز اسلام انسانی است كه از دل محیط سرشار از عدالت برمی‌خیزد و مهم‌ترین مأموریت انبیاء و اهل بیت و البته امام عصر (عج) نیز برپایه عدالت است.
رئیس جمهور تأكید كرد: اگر عدالت برپا شود تازه انسانها، خدا ، خود و استعدادهای درونی خود را می‌شناسند و قطعا بر پایه حیاط طیبه مستلزم برپایی عدالت است و این مأموریت اصلی ما می‌باشد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: در این امر همه ما مسوول هستیم، همه قوا مسوولند همه نقش قوه قضاییه در این بین ممتاز و بی‌بدیل است برای اینكه قوه قضاییه نقطه پایان بوده و تظمین كننده جاری شدن عدالت و امنیت است.
وی افزود: یك رسیدگی صریح، عادلانه و قاطع بهترین عامل پیشگیری از وقوع جرم و امنیت خاطر و آرامش در متن جامعه است و به همین دلیل می‌باشد كه ویژگیهای شمرده شده برای یك قاضی به جزء برای امامت جامعه شمرده نشده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینكه قاضی تراز اسلام باید از هواهای نفسانی خارج شده باشد افزود: قاضی تراز اسلام باید تمایلات مادی فرسنگ‌ها فاصله گرفته باشد، چرا اینقدر اهمیت و چرا برای رئیس اداره برق و آب انقدر ویژگی گفته نشده است؛ قاضی آرامش‌بخش و تضمین‌كننده اجرای قوانین است البته همه موظف به اجرای عدالت هستیم.
احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: دولت و قوه مجریه در گذشته در خدمت آیت‌الله شاهرودی بوده و امروز هم در خدمت آیت‌الله لاریجانی خواهد بود.
وی اضافه كرد: هیچكس از ما انتظار ندارد كه عدالت را یكباره در همه عرصه‌ها پیاده كنیم باید عدالت را در جامعه اولویت‌بندی كنیم كسی تردید ندارد كه اگر صاحبان قدرت پای میز محاكمه كشیده شوند پایین دستیها جرأت تخلف ندارند.
رئیس‌جمهور اضافه كرد: باید دست به دست هم داده و در مقابل مفاسد و تجاوز به حقوق عمومی و البته قانون‌شكنی و كسانی كه قانون‌شكنی را می‌خواهند نهادینه كنند، بایستیم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر خدای ناكرده در جامعه‌ای صاحبان نفوذ و قدرت از رسیدگیهای قضائی و اعمال عدالت مصون بمانند آن جامعه تضمینی برای بقا و دوام نخواهند داشت.
وی با اشاره به سخنان آیت‌الله لاریجانی گفت: سخنان بسیار خوبی است ما پشتیبانی می‌كنیم ولی كار سخت است چرا كه بالاخره سفارش‌ها و فشارها می‌آیند البته گفتم كه قضات مؤمن و خودساخته در دستگاه قضا فراوان هستند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم مسیری كه برای اصلاح قوه قضاییه از ابتدای انقلاب تاكنون آغاز شده و بزرگان زیادی در این مسیر زحمت كشیده‌اند همچنان با قوت ادامه پیدا كند.
احمدی‌نژاد در ادامه تأكید كرد: به خدا قسم می‌ارزد كه انسان برای اجرای حكم خدا جان خود را هم برای آن بگذارد بهتر از آن است كه سالها در منصب‌های عالی حضور داشته باشد ولی جامعه از وی انتظار تحقق عدالت نداشته باشد.
وی با اشاره به این كه برای شكل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ملت ایران با قریب به 200 هزار شهید و چندصد هزار جانباز جانفشانی كرده‌اند گفت: جمهوری اسلامی ثمره مجاهدت‌ها در طول تاریخ است.باید جمهوری اسلامی به جامعه الگو و الهام بخش حكومت جهانی اسلام تبدیل شود