زمان : 24 Mordad 1388 - 17:03
شناسه : 18598
بازدید : 8687
با تصویب هیئت وزیران بهاباد شهرستان شد با تصویب هیئت وزیران بهاباد شهرستان شد

یزدفردا "هیئت وزیران با ایجاد دو شهرستان "رابر " به مرکزیت شهر رابر از توابع استان کرمان و شهرستان "بهاباد" به مرکزیت شهر بهاباد از توابع استان یزد موافقت کرد

بر اساس مصوبه دولت، دو شهرستان رابر به مرکزیت شهر رابر از توابع استان کرمان و شهرستان بهاباد به مرکزیت شهر بهاباد از توابع استان یزد ایجاد شد.
به گزارش یزدفردا : هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور، بخش هنزا به مرکزیت روستای هنزا شامل دهستانهای هنزا و جواران در تابعیت شهرستان بافت ایجاد و تأسیس می شود.
بر این اساس ، شهرستان رابر به مرکزیت شهر رابر از ترکیب بخشهای مرکزی به مرکزیت شهر رابر مشتمل بر دهستانهای رابر و سیه بنوئیه و بخش هنزا در تابعیت استان کرمان ایجاد و تأسیس می شود.
بر اساس مصوبه دولت، دهستان دشتی اسماعیل‌خانی به مرکزیت روستای دشتی اسماعیل خانی از توابع استان بوشهر از ترکیب روستاها، مزارع و مکانهای بصری، چم تنگ، تأسیسات گاز، بنارسلیمانی، بنه محمدعبداله خمیسی، پمپاژ چم تنگ ـ مکابری ـ قلعه سوخته ـ کره بند ـ زردکی سفلی ـ احشام شمالی احشام شیخی ـ هفت جوش ـ سه کنار ـ دره دون در تابعیت بخش شبانکاره شهرستان دشتستان ایجاد و تأسیس می شود.
بر این اساس، بخش آبپخش به مرکزیت شهر آبپخش مشتمل بر دهستانهای درواهی و دشتی اسماعیل‌خانی در تابعیت شهرستان دشتستان ایجاد و تأسیس می شود.
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور با انتزاع سی و پنج (35) روستا، مزرعه و مکان شامل بشگان، خوسف، دشتخان، اسپی‌دران، رضوان، عزیزآباد، حسین‌آباد، ده بالا، محمدآباد، علی‌آباد، لطف‌آباد، ده احمدی، جنت‌آباد، بنزشگون، ده ملک، خرماتو، مورو، کبو، چناروئیه، چرمیز، بیدو، خرم‌آباد، ترشی‌شو، جوزوپایین، زیدآباد، جوزو بالا، منصوریه، اکبرآباد، بیدون پنج، ده لردو، بهجت‌آباد، بنه بید، برکان و معدن سرب چاه بنیز از دهستان سبزدشت بخش مرکزی شهرستان بافق و الحاق آنها به دهستان اسفیچ بخش بهاباد همان شهرستان در استان یزد موافقت کرد.
بر اساس این مصوبه، بخش اسفیچ به مرکزیت روستای اسفیچ شامل دهستانهای بنستان و اسفیچ در تابعیت شهرستان بافق ایجاد و تأسیس می شود.
بر اساس مصوبه هیئت وزیران ، شهرستان بهاباد به مرکزیت شهر بهاباد از ترکیب بخشهای مرکزی به مرکزیت شهر بهاباد مشتمل بر دهستان جلگه و بخش اسفیچ در تابعیت استان یزد ایجاد و تأسیس می شود.
این مصوبه در تاريخ 18 مرداد ماه 1388 از سوى رییس‌جمهور به دستگاههاى اجرایى ذى ربط ابلاغ شده است.

یزدفردا