زمان : 24 Mordad 1388 - 16:22
شناسه : 18592
بازدید : 2958
آخرین اخبار از شانزدهمين جشنواره بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها آخرین اخبار از شانزدهمين جشنواره بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها

 تقوایی:دبيرخانه شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد مهلت ارسال آثار پنجم شهريورماه است.
در اطلاعيه دبيرخانه شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها تصريح شده است: نظر به پرسش بعضي از همكاران مطبوعاتي درباره آخرين مهلت ارسال آثار جهت شركت در جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها به اطلاع مي‌رسد آخرين مهلت ارسال آثار در پنجم شهريورماه به اتمام مي‌رسد و در حال حاضر تصميمي براي تمديد اين مهلت اتخاذ نشده است.
در اين اطلاعيه گفته شده است كه همكاران مطبوعاتي كه تاكنون نسبت به ارسال آثار خود اقدام نكردند مي‌توانند از طريق مراجعه به آدرس اينترنتي www.Pressfestival.ir نسبت به دريافت فرم فراخوان و تكميل آن جهت ارسال به دبيرخانه جشنواره همراه با اصل آثارخود اقدام كنند.

خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي
همكاران شاغل در رسانه‌ها اعم از مطبوعات‌، خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي تا پنجم شهريور مهلت دارند، نسبت به ارسال آثار خود اقدام كنند‌.
امسال براي نخستين بار، روزنامه‌نگاران شاغل در سايت‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي مي‌توانند آثار خود را براي داوري به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند‌.
تنها آن دسته از سايت‌هاي اطلاع‌رساني كه در ستاد ساماندهي سايت‌هاي اينترنتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت شدند، مي‌توانند در جشنواره مطبوعات شركت كنند‌.

شانزدهمين جشنواره مطبوعات با 5 بخش ويژه
خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال در بخش ورزشي مي‌توانند آثار خود را متناسب با رشته‌ها و گرايش‌ها اعلام شده در فرم فراخوان به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند‌.
همكاران مطبوعاتي كه در زمينه «‌اهداي عضو‌» مطالبي را به رشته تحرير در آوردند‌، مي‌توانند آن را به عنوان يكي از آثار بخش ويژه به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند‌.
عناوين بخش ويژه شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها، اصلاح الگوي مصرف، دهه چهارم انقلاب‌، دهه عدالت و پيشرفت، پايداري مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين و حماسه غزه، اخلاق انتخاباتي و اهداي عضو است.
بخش آثار رسانه‌اي جشنواره فرهنگي ـ هنري امام رضا (ع) با جشنواره مطبوعات ادغام شد.

طریقه شرکت در جشنواره
همكاران مطبوعاتي مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي جشنواره نسبت به پر كردن فرم فراخوان و ارسال آن به دبيرخانه جشنواره اقدام كنند.

آدرس اينترنتي وب سایت http://www.pressfestival.ir
آدرس دبيرخانه شانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها خيابان شهيد مطهري، خيابان فجر (جم)، كوچه مدائن، پلاك 11 است.


زمان شانزدهمين جشنواره بين‌المللي مطبوعات
با توجه به اينكه سال گذشته تاريخ جشنواره با توجه به ترافيك نمايشگاه‌هاي مختلف در مصلا به تعويض افتاد و به اواخر آبان و اوايل آذرماه كشيده شد براي امسال از سال گذشته تقويم موردنظر را با نظرسنجي از رسانه‌ها و مردم از تاريخ 28 مهرماه به مدت يك هفته در مصلا تهران در نظر گرفته شده است، به نحوي كه پنجم آبان‌ماه مراسم اختتاميه و جشنواره شانزدهم در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

حضور كشورها در بخش بين‌الملل
سال گذشته در بخش بين‌الملل 30 كشور حضور داشتند كه اين تعداد در نمايشگاه امسال به 50 كشور 5 قاره افزايش خواهد يافت.
از هر كشور دو رسانه يا خبرگزاري يا روزنامه به نمايشگاه‌ها دعوت خواهند شد كه مقدمات اين كار آغاز شده است و به محض نهايي شدن و اعلام آمادگي از سوي آنان اسامي اعلام خواهند شد.

دعوت از نشريات فعال دانشجويي
تفاوت نمايشگاه امسال با دوره‌هاي قبل در حضور نشريات فعال دانشجويي است، نشريات فعال دانشجويي به صورت پررنگ‌تر در شانزدهمين جشنواره حضور پيدا خواهند كرد كه مقدمات آن آغاز شده است؛ روابط عمومي‌ها نيز امسال بنا به اين دليل كه ارتباط تنگاتنگي با نشريات دارند و موجب پيوستگي مطبوعات و خبرگزاري‌ها با سازمان‌هاي مختلف مي‌شوند حضور خواهند داشت.
تشكل‌هاي صنفي و مطبوعاتي و موسسات توزيع نشريات نيز به صورت گسترده‌تر در نمايشگاه امسال حاضر خواهند بود، از پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني اينترنتي كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ثبت شدند نيز دعوت شده است.

برگزاري نمايشگاه عكس خبري
در نمايشگاه امسال نيز همچون گذشته نمايشگاه عكس خبري با موضوع آزاد خواهيم داشت كه عكاسان مي‌توانند بين سه تا پنج اثر را براي آن ارسال كنند.
بخش اصلي جشنواره شانزدهم مربوط به آثاري است كه از اول فروردين‌ماه 87 تا پايان اسفندماه 87 به نگارش درآمدند و خبرنگاران و خبرگزاري‌ها و مطبوعات مي‌توانند آثار خود را به دبيرخانه جشنواره در رشته‌هاي اصلي سرمقاله، مقاله، عكس، مصاحبه،‌ خبر،‌ تيتر، طنز، طراحي، صفحه‌آرايي ارسال كنند.
در بخش مقالات جنبي كساني كه كار اصلي آنان خبر نيست و تفنني مقاله مي‌نويسند مي‌توانند آثار خود را ارسال كنند. امسال همچنين در بخش جشنواره سه موضوع تخصصي به صورت جداگانه مطرح شده است كه شامل كودك و نوجوان، زن و خانواده و ورزش است كه سال گذشته اين بخش وجود نداشت.

شهريورماه مهلت ارسال آثار به جشنواره
تفاوت ارسال آثار در اين است كه آثار نوشته شده از فروردين‌ماه 87 تا 20 شهريورماه مي‌توانند در اين بخش شركت كنند. مهلت ارسال آثار براي اين بخش تا آخر شهريورماه و براي بخش اصلي پنجم شهريورماه جاري است.



شعار جشنواره امسال ارتقاء جايگاه رسانه و تعميق اخلاق حرفه‌يي
شعارمحوري جشنواره امسال ارتقاء جايگاه رسانه و تعميق اخلاق حرفه‌يي روزنامه‌نگاري است
جايگاه رسانه در ايران در شان نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران نيست. يعني با فضايي كه در ميان ملت خود مي‌بينيم از نظر آگاهي‌هاي سياسي و فرهنگي و بينش عميق اجتماعي مي‌طلبد كه نشريات و خبرگزاري‌ها با جايگاهي والاتر و بالاتر حضور داشته باشند.