زمان : 24 Mordad 1388 - 16:04
شناسه : 18588
بازدید : 2583
استاندار یزد در همایش تجلیل از مهارت یاوران نمونه استان بر نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش تاکیدکرد استاندار یزد در همایش تجلیل از مهارت یاوران نمونه استان بر نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش تاکیدکرد

محمد حسین تقوایی: استاندار یزد با تاکید بر سرآمد بودن اسلام در کار،تلاش و کوشش گفت: فنی حرفه ای ضمن آموزش، باید با همکاری اداره کار و امور اجتماعی آیین نامه ای را تهیه و تدوین کند تا فرهنگ کار که جزو زیربنا و زیر ساخت های فکری نسل ها و نیاکان گذشته بوده، از بین نرود و فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد رضا فلاح زاده در همایش تجلیل از مهارت یاوران نمونه استان که در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری و با حضور معاون برنامه ریزی، مدیرکل فنی حرفه ای و جمعی از مهارت یاوران نمونه برگزار شد گفت: باید فرهنگ اسلامی در حوزه کار و کارآفرینی در جامعه به صورت صحیح ترویج و نهادینه شود که این مسئله می تواند خود عاملی موثر در رفع بیکاری در جامعه باشد.
فلاح زاده با اشاره به اهمیت و موثر بودن سواد و تحصیلات در کیفیت کار گفت: باید از افراد متخصص و تحصیل کرده در حوزه های صنعت و خدمات کشوری استفاده شود.
وی افزود:بقا و تداوم جوامع بشری ، خانواده و توسعه همه جانبه کشورها به میزان کار، تلاش و کوشش بستگی دارد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به میزان رشد جمعیت در کشور عنوان کرد: در سه حوزه مسکن، ازدواج و اشتغال، انقلابی از نظر تقاضا در جریان می باشد که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی تاکید کرد:مهارت آموزی باید با توجه به نیاز استان و آینده کشور عزیزمان و سطح دانش جوانان تعریف شود تا تخصص آنان در همین مرزوبوم بکار گرفته شود.
فلاح زاده کاهش اعتماد به نفس جوانان، سربار جامعه شدن، عادت به بیکاری،بروز آسیب های اجتماعی و هدر رفتن منابع کشور را از عوارض عدم توجه به مهارت آموزی برشمرد و افزود: فلسفه وجودی فنی حرفه ای افزایش بهره وری از نیروی کار است.
وی ادامه داد: مهارت آموزی و کسب آموزش شغلی باید از دوران ابتدایی شروع شود.
استاندار یزد با تاکید بر توجه به آموزش تولید تکنولوژی افزود: باید سعی شود مهارت ها کاربردی شده و بازدهی فعالیت کاری در همان روزهای نخست، موثر واقع گردد.
فلاح زاده با اشاره به دستاوردهای مهم و بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت های فزاینده ایران اسلامی در همه زمینه ها دشمنان را به وحشت انداخته است.
استاندار یزد در پایان از خدمات و فعالیت های مدیریت سازمان فنی و حرفه ای استان یزد قدردانی کرد.
در پایان این نشست به مهارت یاوران نمونه استان لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.