زمان : 24 Mordad 1388 - 15:25
شناسه : 18585
بازدید : 2955
امام جمعه موقت يزد:حفظ اتحاد و نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و در اين ميان نبايد به اختلافات دامن امام جمعه موقت يزد:حفظ اتحاد و نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و در اين ميان نبايد به اختلافات دامن
زد.


محمد حسین تقوایی : يزد- امام جمعه موقت يزد گفت: اختلاف و تفرقه، اصل نظام جمهوري اسلامي را با چالش مواجه مي‌كند.
حجت‌الاسلام محمدحسن معزالديني در خطبه‌هاي نمازجمعه شهر یزد بر پرهيز از اختلاف در جامعه تاكيد كرد.
وي با بيان اينكه اين اختلافات ما را به جايي نمي‌رساند، بروظيفه خطير دلسوزان نظام در اين زمينه اشاره كرد و افزود: حفط نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات و مبارزه با انحرافات پديد آمده واجب تر است.
امام جمعه موقت يزد با اشاره به برخي اختلافات داخلي موجود در كشور بعد از انتخابات 22 خرداد گفت: حفظ اتحاد و نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و در اين ميان نبايد به اختلافات دامن زد.
حجت‌الاسلام محمدحسن معزالديني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به داستان قضاوت حضرت علي(ع) ميان دو زن كه هر يك فرزندي را از آن خود مي‌‌دانستند، اظهار داشت: در قضاوت با ذكاوت حضرت علي(ع) مادر واقعي از حق مسلم خود گذشت و اجازه نداد تا به حكم قاضي فرزند به دو نيمه شود و اين گذشت بايد در شرايط كنوني مصداق پيدا كند.
وي افزود: من به مسئولان در رده‌هاي مختلف توصيه مي‌كنم كه هر يك بنا به نظر و وجدان خود دلسوزتر هستند، كار را به ديگري واگذار كنند.
معزالديني با اشاره به اينكه اختلافات داخلي ممكن است به ضرر نظام تمام شود، تصريح كرد: حفظ اتحاد و نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است و در اين ميان نبايد به اختلافات دامن زد.
حجت‌الاسلام معزالديني همچنين، فيوضات ماه رمضان را ياد آور شد و بر بهره گيري از آن تاكيد نمود.
وي به اهميت اداي حقوق الهي اشاره كرد و گفت: هر كس حقوق بندگان را ادا نمايد، حقوق الهي را ادا نموده است.
معزالديني همچنين با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان تصريح كرد: كينه از بزرگ‌‌ترين مواردي است كه خداوند از آن نخواهد گذشت و حتي در شب‌هاي احيا افرادي كه قرآن بر سر خواهند گرفت در صورتي‌كه دل از كينه برادران ديني خود پاك نكرده باشند، مورد توجه خداوند قرار نخواهند گرفت.
وي جايگاه نماز جمعه را جايگاه موعظه و نصحيت خواند و بيان داشت: امام جمعه و مستمعان بايد اين نصيحت‌ها را بشنوند و در طول هفته و تمام عمر خود به‌كار گيرند.
معزالديني همچنين تاكيد كرد: مسلمانان بايد تلاش كنند حقوق الهي را ادا كنند و در كنار آن به حق و حقوق مردم و برادران ديني خود توجه ويژه‌اي داشته باشند.
خطيب جمعه موقت يزد در خطبه‌هاي عبادي اين هفته نماز جمعه يزد نيز با اشاره به نشانه‌هاي ظهور امام زمان بيان داشت: قوم بني‌اسرائيل معتقدند حضرت قائم (عج) هنوز به دنيا نيامده است و لازمه اين تولد خالي شدن زمين از حجت خداست اما به فرموده حضرت علي(ع) زمين هرگز از حجت خدا خالي نخواهد شد.
خطيب جمعه موقت يزد همچنين اهميت انتظار فرج رايادآور شد و اضافه كرد:اگر شيعيان به واجبات، توجه و محرمات را ترك نمايند، امام زمان (عج) به آنها عنايت خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: غايب بودن امام زمان مانع فيض‌‌رساني نيست بلكه مانع تشكيل حكومت است و منتظران واقعي بايد زمينه‌هاي تشكيل حكومت حضرت مهدي(عج) را فراهم كنند.
معزالديني با اشاره به يكي از بزرگ‌ترين مصائب زمان ظهور امام زمان(عج) عنوان كرد: امام زمان (عج) در زمان ظهور خود منتظر واقعي ندارند و اين از بزرگ‌ترين مصائب شيعه است.
وي با اشاره به مصداق‌هايي كه نشان مي‌دهد، منتظران واقعي امام زمان(عج) در زمان كنوني نيز بسيار انگشت‌شمار هستند، يادآور شد: بسياري از افرادي كه به منظور دعا براي ظهور امام زمان (عج) به مسجد جمكران مي‌روند، در اين مكان مقدس تنها براي مصائب خود دعا كرده و امام زمان(عج) را فراموش مي‌كنند.
معزالديني تاكيد كرد: مردم بايد بسيار بيش از اين از حضرت مهدي(عج) بدانند و حتي در مورد شمايل ايشان نيز بايد اطلاعات كافي داشته باشند.
وي يادآور شد: امام زمان (عج) بنابر روايات متعدد در حالي كه سن مباركشان از هزار و چند صد سال مي‌گذرد، ظهور مي‌كنند اما در هنگام ظهور شمايل مردي 40 ساله را خواهند داشت.
خطيب جمعه موقت يزد بر بهره‌گيري مردم و نمازگزاران از فيوضات روزهاي باقيمانده از ماه مبارك شعبان همچنين ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.