زمان : 28 Aban 1402 - 21:14
شناسه : 185748
بازدید : 2971
کمبود فضای آموزشی و فرسودگی برخی مدارس کرمان، از چالش‌های آموزش و پرورش است کمبود فضای آموزشی و فرسودگی برخی مدارس کرمان، از چالش‌های آموزش و پرورش است یزدفردا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یکی از چالش‌های موجود آموزش و پرورش به ویژه در شهر کرمان، کمبود فضای آموزشی و فرسودگی بافت بعضی مدارس است که احداث مدارس و مجتمع‌هایی نظیر پروژه شهید سلیمانی با ۴۲ کلاس درس می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

به گزارش یزدفردا: رضا رضایی ۲۸ آبان ماه در نشست هم اندیشی با جمعی از روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر کرمان با اشاره به تحصیل ۷۵۰ هزار نفر دانش آموز در استان اظهار کرد: مشارکت فکری و همیاری خانواده‌ها نقش موثری در پویایی و رفع چالش‌ها و مشکلات مدارس دارد.

وی افزود: یکی از چالش‌های موجود آموزش و پرورش به ویژه در شهر کرمان، کمبود فضای آموزشی و فرسودگی بافت بعضی مدارس است که احداث مدارس و مجتمع‌هایی نظیر پروژه شهید سلیمانی با ۴۲ کلاس درس می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مقتضی است روسای انجمن های اولیا و مربیان مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و در چنین جلساتی بازگو کنند، همچنین رفتار و عملکرد معلمان و دانش آموزان را رصد کنند و در این خصوص هم اظهار نظر داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه معلمان باید روحیه امید و انگیزه را به دانش آموزان تزریق کنند، افزود: مشکلات درون مدرسه دو دسته هستند، یک دسته را می شود در مدرسه با همفکری حل کرد و یک دسته را باید به اداره مورد نظر یا اداره کل ارجاع داد تا راهکار مناسب ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور سراسری، توجه به پایگاه‌های مطالعاتی، کنکور، المپیادها، جشنواره‌ها و تحلیل نمرات امتحان نهایی دانش آموزان ضروری است.