زمان : 23 Mordad 1388 - 01:01
شناسه : 18561
بازدید : 2922
ايجاد ظرفيت جديد 2 ميليون تني توليد فولاد در استان يزد ايجاد ظرفيت جديد 2 ميليون تني توليد فولاد در استان يزد
تقوایی : رئيس هيات عامل ايميدرو گفت: با بهره‌برداري از 2 كارخانه فولاد ارفع و غدير ايرانيان در اردكان يزد، 2 ميليون تن به ظرفيت توليد فولاد كشور افزوده مي‌شود.
به گزارش  روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، احمدعلي هراتي‌نيك در جريان بازديد از طرح‌هاي اين سازمان در اردكان با اعلام اين مطلب گفت: طي چهار سال گذشته اتفاقات مهمي در توسعه صنعت فولاد همچون افزايش ظرفيت 2/1 ميليون تني فولاد مباركه، راه‌اندازي كارخانه 800 هزار تني فولاد خوزستان و اخيرا كوره شماره 3 ذوب‌آهن اصفهان كه آماده راه‌اندازي است، رخ داده است.
هراتي‌نيك، با اشاره به آماده شدن LC پروژه‌هاي آهن و فولاد ارفع و غدير ايرانيان گفت: با توجه به وجود كارخانه گندله‌سازي در جوار اين كارخانه‌ها، مشكلي در توليد وجود نخواهد داشت.
فرشاد، مديرعامل طرح آهن و فولاد غدير ايرانيان نيز در اين مراسم، با بيان اينكه بخش مهندسي اين طرح 97 درصد پيشرفت داشته، گفت: پيمانكاران تعهد كرده‌اند كمبودهاي مهندسي جبران شود. در حال حاضر تمام خريدهاي داخلي و خارجي انجام شده است كه تا پايان تيرماه ، 85 درصد ترخيص و حمل تجهيزات از خارج و نيز 65 درصد حمل داخلي به سايت صورت گرفته است.
وي افزود: كار نصب تجهيزات از اول تيرماه شروع شده، طبق يك برنامه كاري دوشيفته تا پايان مهرماه پايان مي‌يابد و از دي‌ماه، كار راه‌اندازي و تست انجام مي‌شود و بهمن‌ماه به توليد خواهيم رسيد.
همچنين كيوان‌آرا، مديرعامل طرح آهن و فولاد ارفع در اين جلسه گفت: گرچه اجراي طرح با تاخير شروع شده اما سرعت كار به‌گونه‌اي است كه تاخيرها جبران شده و پروژه طي 32 ماه به اتمام خواهد رسيد.
وي ادامه داد : در حال حاضر اولين محموله تجهيزات به بندرعباس رسيده و تجهيزات خارجي طي 2 ماه آينده بارگيري مي‌شود. همچنين 1900 تن اسكلت فلزي و 1600 تن تجهيزات احياي مستقيم ساخته شده است.
وي با اشاره به اينكه نگراني ما درخصوص كوره و ساخت آن توسط ايتاليا رفع شده، ابراز داشت: در زمينه اعتبارات مشكلي وجود ندارد و طي يك فرآيند 72 روزه اعتبار در اختيار پيمانكار طرح قرار خواهد گرفت.