زمان : 21 Mordad 1388 - 17:26
شناسه : 18549
بازدید : 3608
آب بهای 12 هزار لیتر آب برابر است با نرخ یک بطری5/1 لیتری آب معدنی آب بهای 12 هزار لیتر آب برابر است با نرخ یک بطری5/1 لیتری آب معدنی

یزدفردا "معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای استان یزد گفت: آب بهای 12 هزار لیتر آب که از طریق شرکت آب و فاضلاب استان یزد در شهرهایی که از آب انتقالی (که پارامترهای آن مشابه آب معدنی می باشد) در بین مشترکین استان توزیع می شود برابر است با نرخ یک بطری5/1 لیتری آب معدنی که خریداری می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد علی جعفری افزود: آب بهایی که مردم برای پرداخت یک بطری آب معدنی می دهند برابر است با آب بهاي یک تریلر پر از ظرف 20 لیتری آب که شرکت آب و فاضلاب در شبكه آبرساني و توسط شیرهای خانگی بین مشترکین توزیع می نماید.
وی افزود: آب بهای 12 هزار لیتر آب که از طریق شرکت آب و فاضلاب استان یزد در شهرهای یزد،اردکان، میبد،اشکذر،زارچ و تفت که از آب انتقالی (که پارامترهای آن مشابه آب معدنی می باشد) استفاده می نمایند برابر است با نرخ یک بطری5/1 لیتری آب معدنی که خریداری می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 280 هزار مشترک استان یزد بالغ بر 66 میلیون متر مکعب آب مصرف کرده اند که از این تعداد مشترک، بالغ بر220 هزار اشتراک خانگی بوده اند و 80 درصد از مصرف آب در سال گذشته در بخش خانگی و 20 درصد مابقي در سایر کاربری ها بوده است.
جعفری با اشاره به اینکه شرکتهای آب و فاضلاب در بخش جاری کاملا خودگردان می باشند بیان کرد: شرکت آب و
فا ضلاب با درآمدهایی که از مردم در بخش جاری (قبوض آب بها) دریافت می نماید صرف فعالیتهای جاری مانند خرید آب، قرائت کنتور،تعویض کنتورهای معیوب می شود و در سایر بخش ها مانند اصلاح شبکه فرسوده، توسعه شبکه و اجرای شبکه فاضلاب کمبود اعتبار وجود دارد.

یزدفردا