زمان : 21 Mordad 1388 - 01:20
شناسه : 18539
بازدید : 2549
استان یزد پایلوت مهندسی فرهنگ در کشور انتخاب شده است استان یزد پایلوت مهندسی فرهنگ در کشور انتخاب شده است
 یزد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان یزد گفت: استان یزد در حال حاضر به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگ در کشور انتخاب شده و در این راستا اطلس جامع فرهنگی برای نخستین بار در این استان تدوین شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در یزد، حسن مفیدی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر در طرح مهندسی فرهنگ در کشور در سه محور مشغول فعالیت است و در زمینه‌ های احیای میراث معنوی، اصلاح فرهنگ عمومی و تحقق جامعه آرمانی اقدامات بسیاری انجام داده است.
وی در تشریح سه محور اصلی که در زمینه مهندسی فرهنگ در استان یزد در حال انجام است، بیان داشت: استان یزد در بحث میراث فرهنگی در جهان شهرت دارد و سازمانهای بین ‌المللی بر روی بناهای تاریخی و میراث فرهنگی یزد دقیق و نسبت به آن حساس هستند اما آنچه در ورای این ساختمانهای قدیمی و تاریخی برای ما حائز اهمیت است، میراث معنوی موجود در این بناهاست.
مفیدی خاطرنشان کرد: میراث معنوی که در واقع یادگاری از دوران گذشته است، ارزش و اهمیتی به مراتب بیشتر از بنا دارد که در حقیقت میراث اصلی ما همان ارزش معنوی بناهاست.
وی تاکید کرد: اداره ارشاد استان یزد نیز در صدد احیا این میراث معنوی است و در این راستا نیز کارگروهی به منظور پیگیری این مهم تشکیل داده است.
مفیدی در خصوص آسیب‌ شناسی و اصلاح فرهنگ عمومی در استان یزد عنوان کرد: در این راستا تهیه یک نقشه و اطلس جامع فرهنگی به منظور شناسایی نقاط نیازمند اصلاح ضروری است.
وی یادآور شد: استان یزد در تدوین اطلس جامع فرهنگی در کشور پیشتاز است و در این استان نیز شهرستان میبد در این عرصه بسیار موفق عمل کرده است و این اقدام می تواند به عنوان الگویی برای کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.
مفیدی اظهار امیدواری کرد: استان یزد به عنوان پایلوت مهندسی فرهنگ در کشور بتواند در ارائه الگویی برتر برای اصلاح فرهنگ در کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند.
مفیدی محور سوم مهندسی فرهنگ در استان یزد را جامعه آرمانی اعلام کرد و بیان داشت: امروز در مباحث مهندسی فرهنگ، جامعه آرمانی و آنچه که باید باشیم نیز مورد بررسی قرار می ‌گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: همه ما بدون شک به دنبال جامعه مهدوی هستیم و انقلاب ما در اصل برای ایجاد چنین جامعه ‌ای شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فرهنگسرای مهدویت در استان یزد شکل گرفته و در این زمینه مشغول انجام فعالیت است.