زمان : 19 Mordad 1388 - 23:29
شناسه : 18513
بازدید : 1996
مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد: خانه مطبوعات يزد در جشن خبرنگاران اداره ارشاد به حاشيه رانده شد مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد: خانه مطبوعات يزد در جشن خبرنگاران اداره ارشاد به حاشيه رانده شد
 
خبرگزاري فارس: مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد گفت: در برگزاري مراسمي كه به مناسبت روز خبرنگار از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد براي خبرنگاران اين استان برگزار شد، خانه مطبوعات عملا به حاشيه رانده شد.

سيد مسعود ميرجليلي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در يزد اظهار داشت: از آنجا كه از ابتدا مشخص نبود از سوي اداره ارشاد استان يزد براي خبرنگاران مراسمي گرفته مي‌شود يا نه و در نهايت به دليل بودجه ناكافي اداره ارشاد براي برگزاري مراسم اين روز، خانه مطبوعات با تصويب مصوبه‌اي تصميم گرفت در برگزاري مراسم اين روز دخالتي نداشته باشد و تنها در صورت درخواست اسامي خبرنگاران واقعي از سوي اين اداره يا دعوت سخنران براي اين مراسم با اداره ارشاد همكاري كند.
وي افزود: اما اداره ارشاد در همين زمينه‌ها نيز هيچ همكاري و هم‌فكري از خانه مطبوعات نخواست كه نتيجه آن حضور ده‌ها خبرنگار يك‌روزه در اين مراسم بود.
ميرجليلي با ابراز گلايه از اينكه اداره ارشاد استان يزد به‌عنوان متولي مطبوعات و رسانه‌هاي اين استان، اطلاع كافي از فعاليت خبرنگاران ندارد، خاطرنشان كرد: در مراسم به اصطلاح جشني كه از سوي اداره ارشاد براي خبرنگاران گرفته شد، بسياري از چهره‌هاي جديد نيز مورد تقدير قرار گرفتند كه به نظر مي‌رسد اين اقدام در واقع تضييع حق خبرنگاران واقعي و فعال رسانه‌ها و به نوعي سلب انگيزه از آنها بود.
وي افزود: در روز خبرنگار هر سال به نوعي خبرنگاراني در مراسم‌‌هاي تجليل حضور مي‌يابند كه در طول سال حتي در يك نشست خبري نيز شركت نكرده‌اند و حتي در اداره ارشاد كه متولي خبرنگاران به شمار مي‌رود نيز شاهد اين امر بوديم.
وي با ابزار گلايه از اينكه آقاي اعجمين، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از شهريور‌ ماه گذشته به‌رغم درخواست‌هاي مكرر خبرنگاران و خانه مطبوعات حتي يك جلسه مطبوعاتي برگزار نكرد‌ه‌ است، تاكيد كرد: انتظار مي‌رود ايشان به‌عنوان يك مدير فرهنگي كه مدعي انجام امور كلان براي فرهنگ استان و كشور است با خبرنگاران ارتباط بهتري داشته باشند.
ميرجليلي عنوان كرد: وي حتي در طول سال‌هاي تصدي مديركلي اداره فرهنگ و ارشاد استان يزد حتي يك سال هم در مراسم روز خبرنگار حضور نداشته است و امسال نخستين سال حضور وي در جمع خبرنگاران در روزي به نام آنها بود.
ميرجليلي كه خود از خبرنگاران فعال استان يزد با سابقه 14 ساله در كار خبري است، ادامه داد: در سال گذشته در آخرين لحظات از سوي اين اداره براي خبرنگاران بن تهيه كالا تدارك ديده شد كه البته برخي از خبرنگاران اعلام كرده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند كالاي مورد نظر خود را تهيه كنند.
مدير اجرايي خانه مطبوعات استان يزد يادآور شد: در حال حاضر 140 خبرنگار فعال به‌صورت قراردادي و آزاد در استان يزد با نشريات و نمايندگي‌هاي خبرگزاري‌ها در يزد همكاري دارند كه اكثر آنان با درآمدي بسيار ناچيز و بدون كوچك‌ترين چشمداشتي مشغول فعاليت هستند.
وي همچنين با اشاره به مشكلات خبرنگاران با روابط عمومي‌ها و برقراري ارتباط با مسئولان استان يزد اظهار داشت: در طول 14 سال فعاليت مطبوعاتي خود هنگامي‌كه مشكلي از سوي نشريات از سوي خبرنگاران عنوان مي‌شد، واحد سياسي و امنيتي و يا روابط عمومي استانداري آن را پيگيري مي‌كرد و در براي رفع آن مشكل برمي‌آمد اما در حال حاضر اين اقدام صورت نمي‌گيرد.
ميرجليلي يادآور شد: البته طي يك سال اخير روابط عمومي استانداري به اين كار اقدام كرده است اما باز هم جوابي از سوي ادارات و ارگانها دريافت نمي‌شود.
وي تصريح كرد: مسائل مطرح شده هر يك به نوعي سبب دلسردي خبرنگاران استان شده است و آنها را به جاي رسالت اصلي خبرنگاري به ميرزا بنويس ادارات تبديل كرده است كه البته اين اقدام آنها هيچ شباهتي به خبرنگاري ندارد بلكه مطالب آنها بيشتر به رپرتاژ آگهي نزديك است.
ميرجليلي همچنين با اشاره به عدم ارتباط مسئولان و مديران استان يزد با خبرنگاران با انتقاد از رئيس سازمان تبليغات استان يزد، حجت‌الاسلام حسيني كوهستاني به عنوان يك مصداق بيان داشت: وي از زمان انتصاب تاكنون حتي يك جلسه مصاحبه مطبوعاتي نداشته و اين در حالي‌ است كه وي يكي از متوليان فرهنگي استان است و سئوالات بسياري نيز در حوزه فرهنگ و كاري ايشان وجود دارد و جالب اينجاست كه در مجموع رسالت اصلي اداره تبليغات اسلامي، تبليغات و اطلا‌ع رساني دين و موارد مربوط به آن است كه البته از اين دست مديران در استان يزد كم نيستند.
وي اظهار اميدواري كرد در آينده شاهد ارتباط بهتر مسئولان ادارات، روابط عمومي‌هاي ادارات با خبرنگاران همچنين ارتباط بهتر اداره ارشاد به عنوان متولي مطبوعات و رسانه‌ها در استان‌ها با رسانه‌ها باشيم.
ميرجليلي همچنين بر تجليل از خبرنگاران واقعي و افرادي كه در طول سال با وجود شرايط سخت، دستمزدهاي پايين و بدون هيچ مزايا و حتي بيمه براي تنوير افكار عمومي تلاش مي‌كنند، تاكيد كرد.