زمان : 24 Aban 1402 - 11:35
شناسه : 185030
بازدید : 3028
طرح مردمی کاشت درخت در کرمان طرح مردمی کاشت درخت در کرمان یزدفردا: کاشت ۵۴۰ هزار اصله نهال در استان کرمان با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش یزدفردا: در مراسمی به همین منظور استاندار کرمان گفت: استان کرمان یکی از استان‌های موفق در طرح مردمی یک میلیارد درخت در کشوراست که مقرر شده سالانه 10 میلیون و 500 هزار اصله درخت در استان کاشته شود و تاکنون تولید نهال به خوبی پیش رفته است.

محمدمهدی فداکاربا تقدیر از عملکرد یکی از شرکت فولاد در توسعه فضای سبز گفت: این شرکت هزار و 800 هکتار از اراضی خود را به کاشت نهال اختصاص داده و باید در سطح استان الکوگیری شود و سایر صنایع نیز همکاری کنند.

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان هم گفت: در مجموع 42 میلیون نهال باید در استان کرمان تولید و کشت شود که از این تعداد سهم شمال استان کرمان 22 میلیون نهال است.

وی با بیان اینکه این شرکت فولاد کارهای بزرگی برای کاشت نهال انجام داده و یک صنعت سبز است، گفت: هزار و 800 هکتار برای کاشت نهال اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز عملیات کاشت 540 هزار اصله نهال در این منطقه آغاز می‌شود، افزود: در این طرح تعدادی نهال زیتون به یاد شهدای غزه کاشت می‌شود.