زمان : 18 Mordad 1388 - 15:16
شناسه : 18502
بازدید : 3426
حجه الاسلام عجمین نشست خبرنگاران استان با مدیر کل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبرنگاری را یکی از پرخطرترین کارها دانست و گفت :باید تکنیک های دشمن را بشناسیم و در مسیر حرکتی دشمن به گونه ای قرار گیریم که امواج دشمن ما را با خودش به پیش نبرد حجه الاسلام عجمین نشست خبرنگاران استان با مدیر کل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبرنگاری را یکی از پرخطرترین کارها دانست و گفت :باید تکنیک های دشمن را بشناسیم و در مسیر حرکتی دشمن به گونه ای قرار گیریم که امواج دشمن ما را با خودش به پیش نبرد

نشست خبرنگاران استان با مدیر کل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز شنبه 17/05/88 در محل سالن پژوهشی مجتمع امام علی (ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدای نشست حجه الاسلام والمسلمین احمد عجمین ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز خبرنگار ، به رسالت خبرنگاران که همان انتقال پیام از یک حادثه و واقعه بصورت صادقانه و بدون کم و کاست اشاره نمود و گفت : نباید به خبرنگاری بعنوان یک شغل وحرفه نگاه کرد.
وی افزود : در جمهوری اسلامی ایران خبرنگاران آزاده اند و اصحاب قلم علی رغم همه مسائل ، به میهن ، دین و اعتقادات خود وفادارند و هرگز برخلاف آرمان های شهدا حرکت نمی کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه یکی از تکنیک های نوین تبلیغاتی ، نشان دادن خلاف واقع بعنوان واقع با تکرار است ، خواستار تلاش و مطالعه بیشتر برای افزایش دانش ، جهت شناخت واقعیت ها شد.
حجه الاسلام عجمین خبرنگاری را یکی از پرخطرترین کارها دانست و اظهار داشت : باید تکنیک های دشمن را بشناسیم و در مسیر حرکتی دشمن به گونه ای قرار گیریم که امواج دشمن ما را با خودش به پیش نبرد.
وی یکی از مهمترین وظایف یک خبرنگار را شناخت دردها و مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد : خبرنگاران باید مخاطبین خود را به درستی بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند تا نیازهای آنها را شناسایی کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه رسانه ها واسطه بین مردم و مسئولین هستند اظهار داشت : رسانه ها باید عملکرد مسئولین را به مردم معرفی کنند و همچنین مشکلات مردم را به اطلاع مسئولین برسانند.
حجه السلام عجمین ایجاد بعضی تبعیض ها بین عامه مردم و خواص را نادرست دانست و رمز موفقیت در کار خبرنگاری را ارتباط خوب با عامه مردم دانست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برای اعتلای فرهنگ استان با توجه به کلام امام (ره) که فرموده بودند " امیدوارم یزد نمونه باشد برای سایر استان ها " اشاره کرد و فعالیت های اداره کل در این زمینه را شامل سه محور احیاء میراث معنوی استان ، اصلاح فرهنگ عمومی و ایجاد جامعه مهدوی برشمرد.
در ادامه نشست حسن مفیدی ، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز خبرنگار از تاسیس موسسه انجمن خبرنگاران در آینده ای نزدیک خبر داد.
وی همچنین از پیشکسوتان خبرنگار خواست برای ثبت و ایجاد این موسسه با اداره کل همکاری لازم داشته باشند.
همچنین سید حسین اسعدی ، معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گزارشی کوتاه از فعالیت های عمرانی بیان کرد و از بهره برداری چندین پروژه فرهنگی تا پایان سالجاری خبر داد.
در پایان از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد و هدایایی به رسم یاد بود به آنها اهدا شد .

یزدفردا