زمان : 21 Aban 1402 - 13:34
شناسه : 184572
بازدید : 3075
با کنسرسیوم مهارت‌‌آموزی می‌توانیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم معاون اقتصادی استاندار کرمان: با کنسرسیوم مهارت‌‌آموزی می‌توانیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و اگر در کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال به ‌نتیجه برسیم، توانسته‌ایم در این جنگ به پیروزی برسیم.

به گزارش یزدفردا: امیر حسن‌زاده صبح امروز یکشنبه 21 آبان‌ ماه جاری در آیین راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده شهید چمران عنوان کرد: کمیته مهارت ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و با دبیری دانشکده فنی ‌و حرفه‌ای شکل گرفته است.

حسن‌زاده افزود: اکتشاف، صنایع پایین‌دستی و مهارت سه راهبرد استان کرمان هستند و در راستای مهارت‌آموزی، تقویت دانشکده فنی و حرفه‌ای در دستور کار تیم اقتصادی استان کرمان قرار دارد.

وی گفت: کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌ صورت پایلوت در کرمان راه‌اندازی شد، زیرا استان کرمان هرچند در گذشته معدنی بوده، اما امروز به استان معدنی و صنعتی تبدیل شده است.

حسن‌زاده اظهار داشت: به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان کرمان نیاز داریم و در این راستا ارتباط صنایع بزرگ و کوچک را دنبال کردیم، زیرا ارتباط بین شرکت مس با صنایع کوچک از قطعه‌ساز تا دیگر مجموعه‌ها کم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از ایجاد پلتفرمی با موضوع معرفی صنایع کوچک به شرکت‌های بزرگ استان کرمان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارتی با همکاری فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی گفت: با همت شرکت ملی مس آموزش مهارت‌ها را در سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش حفاری را با کمک ایمیدرو در جنوب استان کرمان آغاز کردیم که به جذب بازار کار افراد می‌کند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: حضور در کنسرسیوم اشتغال فنی و حرفه‌ای برای شرکت‌ها امتیاز مثبت است و باید برای تربیت نیروهای ماهر از دوره‌های کوتاه‌مدت، بورس‌های صنعتی و دانشگاهی استفاده شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و اگر در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای به ‌نتیجه برسیم، توانسته‌ایم در این جنگ به پیروزی برسیم.