زمان : 20 Aban 1402 - 13:25
شناسه : 184393
بازدید : 3062
یار مهربان مهریه جالب نوعروس سیرجانی یار مهربان مهریه جالب نوعروس سیرجانی یزدفردا: برای ترویج ازدواج آسان، نوعروس سیرجانی با موافقت خانواده، 114 جلد کتاب مذهبی شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان و 110 جلد بحارالانوار را به عنوان مهریه خود تعیین کرد.

به گزارش یزدفردا: درمراسمی عقد ساده زوج سیرجانی ، مهریه جالب نوعروس با استقبال روبرو شد واین مراسم که با اقدام فرهنگی جالب و به پیشنهاد عروس و موافقت خانواده وی همراه بود، ۱۱۴ جلد کتاب مذهبی اعم از قرآن کریم، نهج‌البلاغه، همچنین دوره‌های کتاب از بحارالانوار، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان را بعنوان مهریه خود ثبت کرد.

خانم مبینا حسین‌زاده در این باره گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین ازدواج آسان در این مورد پیشگام شدم و همچنین با علاقه به نبی اکرم اسلام(ص) و عمل به فرمایش ائمه معصومین(ع) در ازدواج ساده این ازدواج را ثبت کردیم.

وی افزود: علاقه به مطالعه و کتاب نیز از دیگر عوامل انتخاب این مهریه در یک ازدواج آسان و به دور از تجملات دنیا بود وبه همین علت دوست داشتم مهریه‌ام کتاب باشد و خوشبختی را در مهریه‌های سنگین نمی‌بینم، امیدوارم این کار فرهنگی الگویی برای دیگر دختران نیز باشد.

روستای نصرت‌آباد در بخش زیدآباد سیرجان یک ماه پیش در نهمین جشنواره عشایر و روستای دوستدار کتاب به عنوان برترین روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی شد که این عروس خانم هم‌نقش موثری در این زمینه داشته است.