زمان : 14 Mordad 1388 - 08:12
شناسه : 18420
بازدید : 5166
آيت‌الله مدرسي يزدي  : مجلس و دولت بايد بالاترين تعامل را داشته باشند (2نظر) آيت‌الله مدرسي يزدي : مجلس و دولت بايد بالاترين تعامل را داشته باشند (2نظر)

 آيت‌الله سيد محمدرضا مدرسي يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان اينكه "پنهان كردن اهداف پست و پليد در پشت نقاب‌هاي زيبا ابزار شناخته شده تشنگان قدرت و نمونه‌هاي زيادي از آن در تاريخ موجود است "، افزود: حتي در زمان پيامبر (ص) خواستند عليه خود پيامبر از مسجد و خانه خدا استفاده كنند كه با نزول وحي توطئه آنان برملا شد.
وي در ادامه افزود: در زمان علي(ع) خوارج با آيات قرآن عليه حضرت شعار ص مي‌دادند و معاويه با بر نيزه كردن قرآن در مقابل ايشان ايستاد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: در روز عاشورا ابن سعد عبارت يا خليل الله اركبي بكار برد كه برگرفته از عبارت پيامبر (ص) در تعقيب مفسدين في الارض بود و وقاحت را تا بدآنجا در روز عاشورا به كار بردند كه براي كشتن فرزند پيامبر و امام معصوم فرياد تكبير سر دادند.
مدرسي يزدي خاطر نشان كرد: رضا شاه پيش از رسيدن به قدرت هيئت‌هاي عزاداري را همراهي مي‌كرد و خود را در زمره آنان معرفي مي‌كرد اما پس از قدرت يكي از جنايت‌هاي بزرگ او ممانعت شديد از بر پايي مجالس عزاداري بود.
اين استاد حوزه تاكيد كرد: آمريكا پر مدعاترين دولت در زمينه حقوق بشر است در حالي كه ركورد دار نقض حقوق بشر در جهان است، اگر عده‌اي اهل تكبير و نماز و اسلامند تعهد خود را به احكام اسلام نشان دهند.
وي با تاكيد بر لزوم هوشياري مردم در مقابل دشمنان، افزود: استكبار جهاني دشمن زخم خورده پر طمع و سيري ناپذير ايران اسلامي است و از آنجا كه در مقابله متعارف نتوانسته به اهداف براندازنده خود برسد در كمين فرصت‌هاي جديد است و اندكي غفلت از مسئولين يا مردم چه بسا خسارت‌هاي جبران ناپذيري را به كشور تحميل كند.
مدرسي يزدي با اشاره به اينكه مردم و مسئولين بايد بيداري و هوشمندي خود را به تمام زمينه‌هاي نيروهاي نوين سرايت دهند و ابزار دفاع نرم و سخت را در هر شرايطي داشته باشند، تصريح كرد: مردم بايد قدرت‌هاي دشمن را بشناسند و روزنه‌هاي نفوذ آن را ببندند و به ويژه نيروي‌هاي را كه آگاهانه يا ناآگاهانه در خدمت گرفته تحت كنترل مناسب قرار دهند.
عضو فقهاي شوراي نگهبان به كارهاي زمين مانده دولت نهم اشاره كرد و گفت: با وجود خدمت بسيار زيادي كه دولت نهم ارائه داده است مسلماً هنوز كاستي‌هاي زيادي در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي موجود است.
وي در ادامه اضافه كرد: در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بايد با يك خيزش علمي تربيتي عظيم ارزش‌ها را در جامعه تعيق و توسعه بيشتر داد با روش‌هاي علمي تربيتي ارزش‌هاي مثبت را تبيين كرد و گسترش داد و ارزش‌هاي منفي را نيز با روش‌هاي مناسب از جامعه نفي كرد و در اين راستا از همه اهرم‌هاي عقلي و عقلايي بهره برد.
اين استاد حوزه تصريح كرد: محدود نمودن روش‌ها ناشي از عدم درك صحيح زمان و مسائل اجتماعي و فرهنگي است و در زمينه اقتصاد مسائل زياد است و من در اينجا به يك نكته اشاره مي‌كنم و آن اينكه در اجراي سياست‌هاي كلي اصلي 44 و واگذاري بخش اصلي اقتصاد به مردم توجه كافي به روح اين سياست‌هاي ابلاغي از جانب مقام معظم رهبري بشود.
مدرسي يزدي افزود: روح اين سياست‌ها بكار گيري توانايي و ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اداره اقتصاد و خلاقيت آن در توسعه كشور است و اين هدف تنها با واگذاري سهام به هر طريق عملي نمي‌شود بلكه بايد بخش خصوصي احساس مسئوليت كند در اداره بنگاه‌هاي اقتصادي تا توانايي‌هاي و ظرفيت‌هاي آن به فعليت برسد.
وي در رابطه با توقعات مردم از دولت دهم، گفت: مهمترين توقع از دولت دهم توجه به گذشته دولت و رفع كاستي‌هاي كه علي رغم خدمت‌هاي بسيار زياد آن در برخي موارد مشهود بود.
عضو فقهاي شوراي نگهبان تصريح كرد: توجه بشتر به ارشادات مراجع بزرگوار و روحانيت، تقويت اتاق‌هاي فكر، مشاور بيشتر با صاحب نظران و تعامل با مجلس و چنان كه از مجلس هم توقع مي‌رود بالاترين همكاري و تعامل را با دولت دهم داشته باشد.