زمان : 13 Mordad 1388 - 22:46
شناسه : 18418
بازدید : 2942
رییس قوه قضاییه: هیات سه نفره قضایی درباره حوادث اخیر به مردم گزارش دهند رییس قوه قضاییه: هیات سه نفره قضایی درباره حوادث اخیر به مردم گزارش دهند
پس از آنكه آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به رییسی، دری نجف آبادی و پورمحمدی دستور رسیدگی به مسائل بعد از انتخابات را داد، امروز ‌از آنها خواست كه نتیجه اقدامات خود را به مردم ارائه دهند.

رئیس قوه قضائیه خواستار تبعیت تمام مسئولان و مدیران کشور از فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و عمل به این توصیه‌ها شد و گفت: امیدوارم تمام مسئولان آنچه مصلحت نظام و انقلاب و اسلام است و دشمنان را ناامید می‌کند، انجام دهند.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی‌گفت: بیانات و توصیه‌های مقام‌معظم‌رهبری‌ در مراسم تنفیذ بسیار مفید است،امیدوارم همه‌ مسئولان کشور شرایط را به خوبی درک و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه تأکید کرد: هیئت سه نفره قضایی نتیجه اقدامات و عملکرد خود را به مردم گزارش دهند.

در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی، درباره دستورالعمل اجرای ماده 570 قانون مجازات اسلامی (اصلاحی 11/10/1381) بحث و بررسی شد.

مطابق ماده 570 قانون مجازات اسلامی هریک از مقامات و مأموران وابسته به نهادها و دستگاه‌های حکومتی که برخلاف قانون به آزادی شخصی افراد ملت را سلب کند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون اساسی محروم نماید علاوه‌بر انفصال از خدمت و محرومیت از یک تا پنج سال از مشاغل دولتی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهدشد.

منبع: ایلنا