زمان : 12 Mordad 1388 - 20:33
شناسه : 18381
بازدید : 2697
همايش استاني سي امين سالگرد اولين نماز جمعه  در يزد برگزار شد . همايش استاني سي امين سالگرد اولين نماز جمعه در يزد برگزار شد .

یزدفردا "همايش استاني سي امين سالگرد اولين نماز جمعه امروز با حضورحجه الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد استاندار ائمه جمعه و جماعات و اعضاي ستادهاي نماز جمعه در سراسر استان در يزد برگزار شد .
اين همايش با هدف قدر داني از تلاش ائمه جمعه و اعضا ستادهاي نماز جمعه و دست اندر كاران امر اقامه نماز جمعه در استان و هم انديشي ائمه جمعه در خصوص برپايي هرچه باشكوهتر اين ائين سياسي عبادي برگزار شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با تبريك ميلاد مسعود منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر (عج) به جايگاه و اهميت نماز جمعه بعنوان يكي از مهمترين مراسم عبادي سياسي در اسلام اشاره كرد و گفت نماز جمعه جايگاه عظمت و اقتدار نظام اسلامي است و بايد تلاش كنيم اين مراسم عبادي سياسي را هرچه باشكوهتر برگزار كنيم .
حجه الاسلام والمسلمين صدوقي با اشاره به توجه قران و اسلام به نماز جمعه و اهميت ان به بيان خطبه اي از پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) در اين زمينه پرداخت و گفت نماز جمعه از بركات اسلام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و امام راحل ره است كه همواره مورد تاكيد و حمايت رهبر معظم انقلاب بوده است
امام جمعه يزد به تلاشهاي دشمنان براي ضربه زدن به نماز جمعه از جمله ترور ائمه جمعه اشاره كرد و گفت بحمدا... به رغم اين توطئه ها امروز به بركت خون شهيدان نماز جمعه همچنان با شكوه و پر عظمت پابرجاست و اميدواريم بعنوان جايگاهي براي عظمت و اقتدار اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي و وحدت مسلمانان همچنان پابرجا و بالنده باشد .
نماينده ولي فقيه در استان با قدر داني ازائمه جمعه و اعضا ستادهاي نماز جمعه كه با امكانات كم اين وظيفه اسلامي را بخوبي انجام ميدهند بر تلاش براي برگزاري باشكوه اين ايين عبادي سياسي و فراهم كردن امكانات وتسهيلات مناسب براي نماز گزاران تاكيد كرد .
حجه الاسلام والمسلمين صدوقي همچنين با اشاره به سي امين سالگرد اقامه نماز به فرمان امام ره وبه امامت ايه ا... طالقاني ياد و خاطره ائمه جمعه استان بويژه شهيد محراب ايه ا... صدوقي و مرحوم ايه ا... خاتمي ايه ا... سيد محمد و سيد جواد مدرسي و مرحوم حجه الاسلام والمسلمين مناقب را گراميداشت .
استاندار هم در اين مراسم با اشاره به جايگاه و اهميت مراسم و مناسبتهاي مذهبي در اسلام چون نماز جمعه برپايي نماز جمعه را يكي از بركات انقلاب اسلامي برشمرد كه به ياري امام راحل ره احيا شد .
فلاح زاده با اشاره به جايگاه نماز جمعه ونقش مهم ائمه جمعه در جهت دهي افكار مردم بر ترويج فرهنگ صرفه جويي تقويت وجدان كاري ترويج فرهنگ تعاون و همكاري انضباط فردي و اجتماعي و احترام به قانون و مقررات در امور اجتماع و امور حكومتي تاكيد كرد .
وي نقش ائمه جمعه در ترويج الگوي خانواده ايراني اسلامي وترويج ازدواج اسان و بهنگام و همچنين ترويج روحيه ايثار و شهادت و فرهنگ كارو تلاش و استكبار ستيزي ودشمن شناسي در جامعه را مهم خواند وبرضرورت ايجاد جاذبه و برنامه ريزي براي حضور بيشتر جوانان در ايين هاي نماز جمعه تاكيد كرد .
در ابتداي اين مراسم مسئول دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان گزارشي از وضعيت برگزاري نماز جمعه در استان بيان كرد و از برگزاري مراسم عبادي سياسي نماز جمعه در 23 منطقه استان خبر داد .
حجه الاسلام خاني همچنين گفت تا اينده نزديك مراسم نماز جمعه در 5 منطقه ديگر استان هم بر گزار ميشود .

یزدفردا