زمان : 10 Mordad 1388 - 22:49
شناسه : 18318
بازدید : 3362
کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس در یزد تشکیل می شود کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس در یزد تشکیل می شود


یزدفردا" تقوایی: مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد گفت:اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد با هدف جذب نیروهای هنرمند و علاقمند به دفاع مقدس و ساماندهی و سازماندهی آنها در قالب یک کانون مسنجم و هدفمند برای نخستین بار در کشور کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس را در این استان راه اندازی می کند.
به گزارش وبسايت ساجد به نقل از حيات محمد ده شیری ادامه داد: از دیگر اهداف مهم در تشکیل این کانون انجام فعالیت های پژوهشی و گردآوری و ثبت خاطرات و زندگی نامه رزمندگان و شهدای این استان در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری است.
ده شیری خاطرنشان کرد: کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس استان یزد در ابتدا به صورت آزمایشی به مدت یک سال فعالیت می کند و سپس در پایان یک سال فعالیت ها و عملکرد آن، مورد بررسی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: تشکیل کارگاه های نویسندگی در موضوع دفاع مقدس، تشویق و تقدیر از هنرمندان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس برای تولید متون نمایشی، تشکیل کارگاه های نمایش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در راستای تعامل و رشد هنری، برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، تلاش برای فعال سازی هنرهای نمایشی با موضوع دفاع مقدس و تولید مجموعه های تلویزیونی از تئاترهای دفاع مقدس و بخش از شبکه استانی از جمله برنامه هایی است که کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس استان یزد قرار است در طول زمان فعالیت خود انجام دهد.
ده شیری تصریح کرد: کلیه فعالیت هایی که در حوزه دفاع مقدس قرار است که در استان یزد انجام شود از طریق کانون فیلم و تئاتر دفاع مقدس صورت می پذیرد.
وی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد درنظر دارد تا در زمینه هنرهای تجسمی و موسیقی نیز کانون های مشابهی را ایجاد کند.

یزدفردا