زمان : 10 Mordad 1388 - 22:22
شناسه : 18310
بازدید : 7565
جوابيه روابط عمومي استانداري يزد به گفتار وحشت از اطلاع رساني آزاد منتشرشده در روزنامه ابتکار جوابيه روابط عمومي استانداري يزد به گفتار وحشت از اطلاع رساني آزاد منتشرشده در روزنامه ابتکار

محمد حسین تقوایی: درپی به درج مطلبي تحت عنوان « وحشت از اطلاع رساني آزاد» در روزنامه ابتكارو خبر آن تحت عنوان وقتی روابط عمومی استانداری یزد از اطلاع رسانی ویژه نامه سراسری استان یزد وحشت می کند در تاریخ شنبه 27 تير 1388  در یزدفردا نیز منتشر شده بود  جوابیه ذیل جهت  تنوير افكار عمومي  توسط روابط عمومی محترم استانداری یزد  داده شده که عینا منتشر می شود :

روابط عمومي استانداري يزد از طريق مكاتبه اي به شماره 22-1/12341 مورخ كه با همه نهاد ها و ادارات استان داشته و به پيوست ارائه شده است، دستگاه ها را مكلف كرده تا هرگونه دعوت از رسانه ها و خبرگزاري ها براي پوشش خبري نشست هايي كه در محل استانداري يزد تشكيل مي شود را با دفتر روابط عمومي استانداري هماهنگ نمايند و روابط عمومي استانداري در اين رابطه مسئوليتي نمي پذيردو ضمنا روابط عمومي استانداري سازمان بهزيستي در خصوص نشست ديدار كاركنان آن نها دبا استاندار محترم هيچ گونه هماهنگي در رابطه با دعوت از رسانه ها صورت نداده است.

روابط عمومي استانداري يزد وظيفه دارد به منظور فراهم نمودن عدالت در ايجاد بستر هاي لازم براي اطلاع رساني، اگر قرار بر دعوت از نشريات براي حضور در نشست ها باشد از خانه مطبوعات استا ن بخواهد كه نسبت به دعوت از كليه نشريات قانوني و فعال استان اقدام كند.

 لذا دعوت صرف از روزنامه ابتكار براي پوشش خبري نشست مذكور دور از انصاف مي باشد. روزنامه ابتكار بايد متعهد باشد تا خود را تافته جدا بافته از جامعه مطبوعات استان يزد نداند.خبرنگار روزنامه ابتكار بدون معرفي نامه قصد حضور در نشست را داشته و اين در حالي است كه ايشان تا قبل از اين در نشست هاي استانداري حضور نيافته است. لذا روابط عمومي استانداري يزد، به مانند همه نهاد ها از حضور افرادي كه فاقد معرفي نامه قبلي مي باشند به منظور پوشش خبري جلسات جلوگيري به عمل مي آورد.

اين كه روابط عمومي استانداري يزد، خواهان معرفي و شناسايي شخصيت هاي فعال عرصه مطبوعاتي استان باشد توقع بي جا و بي مورد نيست حال چگونه است كه خبرنگار اين جريده حتي از درخواست معرفي مسئول اين روزنامه در استان كه تاكنون حتي يك بار نيز به استانداري يزد مراجعه ننموده است اين گونه برآشفته جاي بسي تعجب دارد.

برگزاري نشست ها و كنفراس هاي متعدد خبري با استاندار محترم و معاونين ايشان دعوت از خبرنگاران براي حضور در بازديد هاي استاندار از برخي مناطق بازديد از دفاتر نشريات محلي و سرپرستي روزنامه ها در استان، حمايت از مطبوعات نشست هاي مطبوعاتي وزرا و معائنين وزير و ساير موارد همه و همه نشان از تلاش در جهت برقراري فضاي مطلوب خبري و برقراري تعامل بيشتر بين مديران و خبرنگاران دارد.

پر واضح است كه حضور در همه نشست ها و برنامه ها ممكن نبوده و اين مسئله در حوزه هاي خبري و اطلاع رساني امري رايج است. حال اين كه خبرنگار ابتكار شرايط خبري استان را امنيتي توصيف مي كند ناشي ار عدم شناخت كافي از حوزه هاي خبري است.

شايان ذكر است، خبرنگار ابتكار تاكنون در هيچ نشست و بازديدي حضور نيافته و به دليل عدم معرفي مسئول نشريه ابتكار به اين نهاد امكان پي گيري دعوت از گردانندگان آ ن نيز مسير نبوده است.

روابط عمومي استانداري حق پي گيري مطالب ارائه شده كه منجر به تشويش اذهان عمومي گرديده را از طريق مجاري قانوني براي خود محفوظ مي داند.

توضیح یزدفردا :البته یزدفردا هنوز جوابیه ای را رسما دریافت ننموده و جوابیه فوق  به دفتر روزنامه ابتکار در یزدارسال شده است .

یزدفردا