زمان : 10 Mordad 1388 - 14:45
شناسه : 18293
بازدید : 10229
سخنان منتشر نشده احمدي نژاد در خصوص وقايع اخير سخنان منتشر نشده احمدي نژاد در خصوص وقايع اخير
رهبري معظم فرمودند كه مشايي در جايگاه معاونت رييس‏جمهور نباشند و ما اطاعت كرديم ليكن عده‌اي از مخالفين بر خلاف سخنان اخير رهبري بازهم موضوع مشايي را مطرح مي‌ كنند تا به من فشار بياورند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در هفته گذشته در جلسه‏اي با دبيران تشكل‏هاي دانشجويي در مورد اتفاقات اخير توضيحاتي داد كه در ادامه بخش‏هايي از آن سخنان با اندكي تغيير مي‏آيد.
به گزارش ثانيه محمود احمدي‌نژاد رييس‏جمهور در جلسه‏اي با دبيران تشكل‏هاي دانشجويي در مورد اتفاقات اخير گفت: مشايي آنگونه كه شما تصور مي ‌كنيد نيست. حرف‌هايي كه شما در مورد مشايي مي‌ زنيد همان حرف‌هايي است كه […] در مورد وي مي ‌زند مثلا مي ‌گويد كه او سر سفره يك ظرف براي امام زمان(عج) خالي مي ‌گذارد و مسائلي از اين دست و يا...
رييس‏جمهور پيشنهاد كرد: شما بهتر است جلسه‌اي با مشايي داشته باشيد و حرف‌هايتان را بگوييد و حرف‌هاي وي را نيز بشنويد و آن موقع خواهيد فهميد كه درباره ايشان اشتباه مي‌كنيد.
وي افزود: : يك گروه از سوي مسولين قوه قضاييه و گروه ديگري از جاي ديگر مأموريت يافتند تا در مورد مشايي تحقيق كنند ولي بعد از تحقيقات آنها هيچ مستندي در مورد مشايي گير نياوردند و هيچ تخلف اثبات شده‌اي در مورد وي وجود ندارد.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: مشايي جزو كساني است كه از ابتداي انقلاب تا به حال در گوشه گوشه انقلاب حاضر بوده و كارنامه بسيار خوبي دارد، ضمن اينكه بايد سطح كار وي را در مقايسه با ديگران در نظر بگيريد و عملكردش در حوزه گردشگري را با دوره‌هاي قبل مقايسه كنيد.
وي ادامه داد: مشايي فرد خوش‌فكري است و شبانه‌روز در خدمت دولت بوده و هست و حتي گاهي ساعت 2 نيمه شب از سفر خارجي برمي‌ گشت، اما تماس مي‌ گرفت و مي ‌گفت چه كاري نياز است كه انجام دهم يعني همواره از خدمت‏گزاري به مردم كوتاهي ندارد.
رييس‏جمهور يادآور شد: برويد ببينيد كه در جلسه هيئت دولت در كردستان كه در حضور مقام معظم رهبري برگزار شد، همه اعضا صحبت مي‌ كنند و مشايي هم صحبت مي ‌كند؛ اما سطح سخنان او با سايرين چقدر تفاوت دارد.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: رهبري معظم فرمودند كه مشايي در جايگاه معاونت رييس‏جمهور نباشند و ما اطاعت كرديم ليكن عده‌اي از مخالفين بر خلاف سخنان اخير رهبري بازهم موضوع مشايي را مطرح مي‌ كنند تا به من فشار بياورند.
رييس‏جمهور در مورد دستور حكم رهبري براي رعايت مصلحت در انتصاب مشايي به معاون اولي گفت: من خدمت مقام معظم رهبري رسيدم و توضيحاتي دادم كه قرار شد كارهايي انجام شود اما بعد از آن نامه توسط برخي نمايندگان محترم، درز پيدا كرد.
وي افزود: بعد از آن، بهتر تشخيص داده شد كه نامه منتشر شود و بعد از آن اقدام كنيم و پس از آن نيز وي را به سمت رياست دفتر خودم انتخاب كردم.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: رابطه بنده به عنوان رئيس‌جمهور با رهبري با رابطه شما با ايشان متفاوت است.
وي درباره عزل محمد حسين صفارهرندي اظهار داشت: تصميم گرفته شد دفتر رياست‌جمهوري به وزراي محترمي كه قرار نيست در دولت دهم حضور داشته باشند، اطلاع داده تا آمادگي لازم را داشته باشند و برادر عزيزم آقاي صفارهرندي نيز جزو آن دسته از وزرايي بود كه به وي اطلاع داده شده بود كه در دولت دهم حضور ندارد.
وي افزود: بارها به آقاي صفارهرندي، عرض كردم كه تعدادي از معاونانش را تغيير دهد چون در جهت اهداف دولت و مطالبات مردم و متدينين از دولت حركت نمي‌كردند، اما اين‏گونه نشد و مي‌بينيد كه عملكرد ايشان را كمتر كسي قبول دارد و نمي‌ گويند كه او بايد در وزارتخانه باقي بماند.
رئيس‌جمهور در خصوص عزل محسني‏اژه‌اي نيز گفت: موضوع عزل جناب آقاي اژه‌اي يك فرآيند دو ساله داشته و ربطي به مسئله جاري ندارد... به ايشان در اين دو سال، با شواهد مشخص توصيه كردم دو نفر از معاونان خود را تغيير دهد اما به اين كار مبادرت نورزيده است... ضمن اينكه در موضوع هاله اسفندياري هم خوب عمل نكرد و من به او گفتم كه چرا رفتاري مي‏كنيد كه مورد تمسخر واقع شويد؟، يك پيرزن 70 ساله را گرفته‌ايد مي ‌گوييد مي خواهد انقلاب مخملي راه بيندازد در حالي‏كه عاملان انقلاب مخملي كسان ديگري هستند و بايد آنها به مردم معرفي شوند.
وي ادامه داد: در موضوع پرتقال‌هاي اسرائيلي نيز با وجود اينكه عاملان اصلي اين اقدام مشخص بودند، به آقاي اژه‌اي گفتم كه بايد با اينها برخورد شود ولي وي گفت كه نمي توانيم با آنها برخورد كنيم.
احمدي‌نژاد يادآور شد: از دو هفته پيش از اغتشاشات، وزارت خارجه اطلاع داد كه افراد زيادي از انگليس به ايران مي ‌آيند و اين كاملا مشكوك است اما وزارت محترم اطلاعات اين موضوع را پيگيري نكرد و در اغتشاشات ضعيف عمل كرد كه در برخي موارد اهمال مشهود بود.
رئيس‌جمهور، فعاليت برخي جريان‏هاي سياسي در انتخابات دهم و بعد از آن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در زمينه تحركات آن‌ها در ايام پيش از انتخابات، وزارت اطلاعات حتي يك برگ گزارش به من نداد، حتي از برخي بزرگان هم پرسيدم كه آيا وزارت به شما در اين زمينه گزارشي داده است؟‌ كه گفتند گزارشي دريافت نكرده بودند. در حالي‏كه مخالفين، يك برنامه‌ريزي چندين ساله براي اين انتخابات كرده بودند.
دكتر احمدي‌نژاد سناريوي مديريت مجلس هشتم را مورد واكاوي قرار داد و گفت: برخي اعضاي مجلس مي‌خواهند بين اركان نظام و دولت،اختلاف بيندازند و همچنين چهره برخي روساي دولت‏هاي گذشته را در افكار عمومي بازسازي كنند