زمان : 08 Mordad 1388 - 15:56
شناسه : 18281
بازدید : 3202
كارشناسان تشخيص هويت  آگاهي استان يزد  راز حريق عمدي خودرو را كشف كردند كارشناسان تشخيص هويت آگاهي استان يزد راز حريق عمدي خودرو را كشف كردند
یزدفردا- با روش علمي كارآگاهان و كارشناسان بررسي صحنه جرم پليس آگاهي استان يزد و استفاده از امكانات علمي آزمايشگاه جنايي متهمي كه با انگيزه انتقام جويي از فردي اتومبيل او را به آتش كشيد به دام افتاد.
به گزارش یزدفردا  به نقل از اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا ، سرهنگ طالبي سرپرست پليس آگاهي استان يزد با بيان اين خبر افزود:

با دريافت گزارش يكي از شهروندان درباره آتش سوزي اتومبيلش در شهرستان يزد و با توجه به خسارات مالي وارد شده ، كارآگاهان پليس براي روشن شدن ماجرا و بررسي عمد و يا غير عمد بودن آتش سوزي وارد عمل شدند. در ابتداي تحقيقات كارشناسان اداره تشخيص هويت نمونه‌هاي به جا مانده از صحنه آتش سوزي را كشف ، اثر برداري و به آزمايشگاه جنايي ارسال كردند كه آزمايشات دقيق نشان داد كه نمونه ارسالي آغشته به تركيبات سوختي بوده و آتش سوزي به صورت قطع عمدي بوده است .

با به دست آمدن اين اطلاعات به روش علمي كارآگاهان تلاش گسترده خود را براي شناسايي عامل اين حادثه آغاز كردند و متوجه شدند كه مالباخته از مدتها قبل با فردي بر سر مسائل مختلف درگير بوده است .

در ادامه تحقيقات مشخص گرديد در آن منطقه يك جايگاه عرضه سوخت فعال مي‌باشد به همين دليل كاراگاهان تحقيقات ويژه اي را در آنجا متمركز كردند و با بكار گيري شگردهاي خاص دريافتند كه مظنون در نيمه هاي شب از آن مكان بنزين تهيه‌ نموده است .

با بدست امدن سرنخ ها ، مظنون دستگير وپس از انتقال به پليس درتحقيقات به عمل آمده ابتدا منكر بزه انتسابي شده اما پس از مواجهه با مدارك و شواهد علمي ضمن اعتراف به جرم خود افزود : به علت انتقام جويي اتومبيل مالباخته را در نيمه هاي شب به آتش كشيده و متواري شدم . متهم پس از اعتراف به جرم خود با صدور قرار قانوني راهي زندان شد .

سرهنگ طالبي در خاتمه با اشاره به نوع جرم وانگيزه ارتكاب اين عمل بار ديگر به حل مشكلات از راههاي منطقي و به دور از برخوردهاي قهرآميز تاكيد كرد و نيز بيان داشت شهروندان در هنگام بروز مسائل اين چنيني كه نياز به بررسي پليس مي باشد در حفظ صحنه جرم بكوشند و پليس را در راه پي جويي و كشف جرم ياري نمايند .