زمان : 08 Mordad 1388 - 15:53
شناسه : 18280
بازدید : 3867
داستان یک ماجرای  واقعی :غفلت از عاشقي داستان یک ماجرای واقعی :غفلت از عاشقي

یزدفردا "شوهرم مي گويد مرا دوست دارد اما چگونه، با چه زباني و به چه رفتاري؟ متاسفانه با اين رفتاري كه او دارد صداي خانواده ام درآمده است آنها مي گويند تو چه طور اين مرد را تحمل مي كني؟
مرد جوان گفت: روزي كه به خواستگاري «صديقه» رفتم گفتم كه شغل آزاد دارم و ظاهر و باطنم همين است و او هم شرايط مرا پذيرفت و با ذوق و شوق پاي سفره عقد نشست ولي حالا با گذشت10 سال از زندگي مشترك مان و با وجود دو فرزند قد و نيم قد، همسرم مدام ايراد مي گيرد و مرا با مردان ديگر مقايسه مي كند!

مرد جوان كه به همراه همسرش براي اخذ مشاوره و راهنمايي به دايره اجتماعي كلانتري شهيد آستانه پرست مشهد مراجعه كرده بود افزود: باور كنيد خرج و مخارج زندگي ، قسط هاي بانكي و كرايه خانه يك طرف و نق زدن هاي اين زن كه ما را با خواهر كوچكش و داماد جديد شان مقايسه مي كند اعصابم را خرده كرده است .

صديقه درك نمي كند كه خواهرش دوران عقد را سپري مي كند و هنوز مثل ما درگير مشكلات زندگي نشده اند!

من همسرم رادوست دارم اما وقتي به تمام كارهايم گير مي دهد اعصابم به هم ميريزد . متاسفانه ديشب در حضور دو خواهرش از كوره در رفتم و....

در اين لحظه زن جوان ، حرف شوهرش را قطع كرد و گفت: آيا اين كه من انتظار دارم زماني كه شوهرم از سركار برمي گردد دست و صورت و پاهايش را بشويد ، جواب سلامم را با مهرباني بدهد و يا اين كه در مورد استحمام و نظافت خود به خصوص مسواك زدن بيشتر حساس باشد و يا اين كه وقتي مي خواهم با او يك كلمه حرف بزنم در جوابم نگويد كه الان خسته هستم و حال و حوصله اين چرت و پرت ها را ندارم!انتظار زيادي است؟

شوهرم مي گويد مرا دوست دارد اما چگونه، با چه زباني و به چه رفتاري؟ متاسفانه با اين رفتاري كه او دارد صداي خانواده ام درآمده است آنها مي گويند تو چه طور اين مرد را تحمل مي كني؟

درباره اين ماجرا نظر يكي از اساتيد روان شناسي مشهد را جويا شديم . «دكتر حميد نجات » اظهار داشت: به زوج هاي جوان توصيه مي كنيم وقتي با هم صحبت مي كنند يا مي خواهند پاسخ يكديگر را بدهند رو بروي هم بنشينند و مستقيم به يكديگر توجه كنند در غير اين صورت ممكن است به بي اعتنايي متهم شوند و دل خوري به وجود بيايد .

اين استاد دانشگاه افزود: به اين مرد جوان بايد بگوييم همان طور كه موقع رفتن به ميهماني و يا محل كار به سر و وضع ظاهري خودتان توجه مي كنيد در منزل و در حضور همسرتان نيز همين گونه باشيد .

فكر نكنيد چون مرد هستيد نبايد به خودتان برسيد! رعايت بهداشت و نظافت فردي يكي از اصول اساسي موفقيت در زندگي زناشويي است به ياد داشته باشيد كه فعاليت و حضور شما در جامعه و كارتان در بيرون از منزل به خاطر زندگي مشترك تان است پس لحظات و ساعاتي كه با همسر و اعضاي خانواده هستيد را جدي بگيريد و به اندازه كافي براي آن وقت بگذاريد سعي كنيد هميشه همانند دوران نامزدي هم چنان عاشق همسرتان باشيد پس هر كاري چه كوچك و چه بزرگ كه مي توانيد و از دستتان برمي آيد براي شاد كردن او انجام دهيد.

مبادا غفلت از لحظه هاي زندگي باعث شود در عشق ورزي به همسرتان احتياط كنيد !

ما به زن جوان نيز توصيه مي كنيم از مقايسه افراد با هم پرهيز كنيد و براي حل اين گونه مشكلات از نظريه هاي مشاوره اي بهره ببريد.