زمان : 08 Mordad 1388 - 15:49
شناسه : 18279
بازدید : 10388
هوشياري مردم مامور قلابي سازمان آب را در یزد  به زندان فرستاد هوشياري مردم مامور قلابي سازمان آب را در یزد به زندان فرستاد

 یزدفردا : - فردي كه با معرفي خود به عنوان مامور سازمان آب اقدام به سرقت وجوهات نقد از منازل مي كرد توسط كاراگاهان پليس آگاهي استان يزد شناسايي و دستگير شد .
به گزارش یزدفردا به نقل از اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا ، سرهنگ طالبي سرپرست پليس آگاهي استان يزد در توضيح اين خبر افزود :

پرونده هاي واصله به ادراه آگاهي تحت عنوان سرقت وجوه از منازل توسط فردي كه خود را مامور سازمان معرفي مي كرده سبب شد تا پرونده ها به دقت مورد بررسي قرار گيرند .

در بررسي پرونده ها مشخص شد كه تمامي مالباختگان افرادي مسن و كهنسال مي باشند و زمانهاي سرقت در اوايل هر ماه است .


كاراگاهان جهت بررسي هر چه دقيقتر موضوع شاكيان رابه اداره آگاهي احضار و طي تحقيقات به عمل آمده متوجه شدند كه فرد سارق تحت عنوان مامور سازمان آب با ميل و رضايت شاكيان وارد منزل شده و مورد پذيرايي قرار گرفته سپس از شاكيان در خواست مي كرده كه شيرهاي آب آشپزخانه و حياط را چك نمايد و در آن هنگام در فرصتي مناسب اقدام به سرقت وجوه نقد آنان مي نموده است .

ادامه تحقيقات روشن ساخت كه تمامي مالباختگان در روزي كه مورد سرقت واقع شده بودند از بانك خاصي حقوق درياقت
كرده اند . سرنخ هاي بدست آمده در كنار روش هاي علمي از قبيل چهره نگاري كه به كمك شاكيان انجام شد و نيز آموزش هاي لازم به پرسنل بانك گشت هاي نامحسوس كاراگاهان سبب شد تا فرد متهم طي گزارش و همكاري مردمي در كنار يكي از شعب بانك مذكور دستگير شود .


پس از دستگيري متهم و انتقال وي به اداره آگاهي و مراجعه حضوري او با مالباختگان متهم لب به اعتراف گشود و بيان كرد كه پس از شناسايي افراد كهنسال كه از بانك اقدام به دريافت حقوق مي نمودند آنان را تعقيب و پس از ورودشان به منزل تحت عنوان مامور اداره آب اقدام به سرقت وجوهاتشان مي كردم . همچنين وي در اعترافات خود به 16 فقره سرقت به اين شكل اشاره كرد و بيان داشت كه تا كنون از اين طريق ميليون ها تومان به جيب زده است . در نهايت سارق مامور نما پس از تكميل تحقيقات و شناسايي كليه مالباختگان به همراه پرونده به دادسرا اعزام گرديد .


یزدفردا