زمان : 08 Mordad 1388 - 15:25
شناسه : 18276
بازدید : 2551
تعیین طرح پیوست فرهنگی مجزا برای ادارات دولتی یزد ضروری است تعیین طرح پیوست فرهنگی مجزا برای ادارات دولتی یزد ضروری است
 یزد - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان یزد، تعیین طرح پیوست فرهنگی مجزا برای هر یک از مراکز دولتی این استان را ضروری دانست.
محمد ملک‌ثابت ظهر سه شنبه در نشست هم‌ اندیشی با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به معضلات فرهنگی و هنری شهر یزد، خواستار تعامل بیشتر شورای شهر با این مرکز در راستای دستیابی به اهداف هنر متعهد و اسلامی شد.
وی با اشاره به فعالیت و عملکرد این مرکز در راستای اعتلای فرهنگی، هنری دارالعلم از آمادگی حوزه هنری برای همکاری متقابل با ادارات، سازمانها و نهادهای فرهنگی هنری استان یزد خبر داد.
محمود ملک‌ ثابت، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان نیز در این نشست با اشاره توانمندی و استعداد هنرمندان یزدی در خلق آثار فاخر هنری، خواستار تعامل بیشتر این مرکز با همه دستگاه‌ ها از جمله شورای شهر یزد شد.
رئیس شورای شهر یزد نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تعامل نهادهای فرهنگی شهر، خواستار تعامل بین حوزه هنری و شورای شهر یزد شد.
مهدی فقیه‌ خراسانی با اشاره به نقش موثر حوزه در مسائل فرهنگی و هنری، برقراری تعامل و همکاری بیشتر بین این دو نهاد را ضروری خواند.
استفاده از تجربیات استانهای همجوار برای اجرای بهتر برنامه های هنری ضروری است
وی با تاکید بر هماهنگی بیشتر بین مراکز فرهنگی و هنری با شورای شهر یزد افزود: برای اجرای هرچه بهتر برنامه ‌های فرهنگی و هنری در شهر یزد می ‌توانیم از تجربیات استانهای همجوار نیز استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام مطهریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد نیز در این نشست از آمادگی این شورا برای همکاری متقابل و گسترش برنامه‌ های فرهنگی و هنری با حوزه هنری استان یزد خبر داد و خواستار همکاری بیشتر این نهاد در کارشناسی مسائل فرهنگی و هنری شهر شد.
سیده حمیده وزیری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به لزوم برگزاری و اجرای بیشتر برنامه ‌های فرهنگی و هنری در داخل استان، ایجاد سبدهای فرهنگی کتاب و مجلات فرهنگی، هنری در ایستگاه‌ های اتوبوس، خط واحدهای بین شهری و پارکها را موجب ترویج مسائل فرهنگی هنری دانست.

ایجاد ا تاقهای فکر احیا و پاسداری در یزد ضروری است
کوچک ‌زاده، دیگر عضور شورای شهر یزد نیز بر احیا و پاسداری از هویت شهر یزد با تشکیل "اتاقهای فکر احیا و پاسداری" تاکید کرد و افزود: به منظور رشد و ترقی هنر در استان یزد باید برخی از فضاهای شهرداری به عنوان مراکز گسترش هنر در اختیار هنرمندان قرار گیرد.