زمان : 07 Mordad 1388 - 20:43
شناسه : 18257
بازدید : 2573
لاریجانی:حمله دولت عراق به پادگان اشرف قابل تقدیر است لاریجانی:حمله دولت عراق به پادگان اشرف قابل تقدیر است
رئیس مجلس شورای اسلامی حمله دولت عراق را به پادگان اشرف را قابل تقدیر دانست و گفت: هر چند که این اقدام دولت عراق دیر هنگام است اما قابل تقدیر است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طی نطقی 7 مرداد را یادآور شرایط ویژه پایان جنگ و اشتباه محاسباتی مجدد دشمن مهاجم و منافقین دانست و اظهار داشت: 7 مرداد 67 در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه 598 را پذیرفته بود صدام با توهمات القایی منافقین، طرح گام آخر، برای خلاص کردن ایران را پایه ریزی نمود. در آن شرایط حدود یک هفته تمام عراق با همه استعداد ارتش خود حمله گسترده ای را به جنوب و غرب ایران آغاز کرد.

وی ادامه داد : یعنی دقیقا شبیه به اول جنگ، به طوریکه در برخی نقاط حتی بیش از ابتدای جنگ وارد خاک ایران شد. در استان ایلام، کرمانشاه یا در جنوب می خواستند خرمشهر تا دروازه اهواز را تصرف کنند آنگاه با پیام ویژه ای که امام به سپاه پاسداران دادند سپاه با قدرت لشکر مهاجم را عقب راند.

رئیس مجلس تصریح کرد: درغرب نیز ارتش عراق وارد سرزمین ما شد در چنین شرایط حاساسی آن هم بعد از پذیرش قطعنامه، یگان های اصلی سپاه ارتش برای سرکوب مجدد دشمن شتافتند. طراحی دشمن این بود که وقتی همه نیروهای نظامی ایران را درگیر خود نمودند منافقین با توهم اینکه در داخل ایران نیز شرایط دچار سرخوردگی و تحیر است عملیات ورود به عمق ایران تا قزوین را با سرعت انجام دهند. عملیات منافقین در چنین روزهایی با پشیبانی شدید هوایی، عملیات قوی توپخانه عراق، به صورت مبتذل رژه گونه انجام گرفت که هیچ سنخیتی با کار نظامی نداشت. تجاوز نظامی منافقین حداقل های قابل قبول تاکتیکی نظامی را نشان نمی داد و نوعی اقدام اشرار گونه بود تا اقدام نظامی.

وی افزود: با سرعت خود را به اسلام آباد رساندند و آنجا در مقابل جمعیت مقام مردم گرفتار شدند که برایشان قابل پیش بینی نبود آنها از کرند به اسلام آباد غرب و بعد در چارزبر زمین گیر شدند و نتوانستند به کرمانشاه برسند تا چه رسد به قزوین!