زمان : 07 Mordad 1388 - 16:14
شناسه : 18245
بازدید : 3078
متن حكم تنفيذ اولين دوره‌ی رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای توسط امام خمينی(ره) متن حكم تنفيذ اولين دوره‌ی رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای توسط امام خمينی(ره)

حكم تنفيذ رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای

یزدفردا :متن حكم تنفيذ اولين دوره‌ی رياست جمهوری آيت‌الله خامنه‌ای توسط امام خمينی(ره) 17/7/1360

بسم الله الرحمن الرحيم

"ما ننسخ من آيه او ننسهانات بخير منها او مثلها”
گرچه دست جنايت‌كاران و منافقان، رئيس‌جمهور متعهد و مؤمنی را از ملت مجاهد ايران گرفت و يكی از خدمت‌گزاران صديق را به شهادت رساند و ملت عزيز را از خدمت او، و او را از خدمت به ملت محروم كرد و گمان كرد كه با ترور اشخاص، ملت بپاخاسته از تصميم خود عقب می‌نشيند و در خدمت به اسلام بزرگ سستی می‌ورزد و در نتيجه راه برای قدرت‌های چپاول‌گر باز می‌شود، ولی شركت بی‌سابقه مردم كشور، اميد بدخواهان را مبدل به يأس و طمع آزمندان را برای هميشه بريد.

آمريكا و تروريست‌های وابسته و پيوسته به آن با تبليغات خود، ملت شريف ايران و ارتش وفادار به اسلام را از هدف بزرگ اسلامی‌شان منحرف معرفی می‌نمايند، و وسايل ارتباط‌جمعی غرب، خصوصاً امريكا و صهيونيزم برای جهان‌خواران و مزدوران‌شان كاخ‌های سفيد خيالی ساخته تا با شكست ايران در انتخابات، به سوی ايران مهد شيرزنان و شيرمردان، هجوم آورده و با محو اسلام، حكومت سلطنتی يا جمهوری دمكراتيك خلق برقرار و كشور را تا ابد مورد چپاول قدرت‌مندان خصوصاً آمريكا قرار دهند. ولی شركت عمومی ملت شجاع و متعهد در انتخابات و پيروزی‌های پی‌درپی قوای مسلح در جنوب و غرب و حضور مداوم ملت در سرتاسر كشور از طرفی، و از طرف ديگر سركوبی اشرار وطن‌فروش در داخل و پشت جبهه و به انزوا كشيدن ملی‌گرايان پيوسته به آمريكا، كاخ‌های تخيلی آنان را فروريخت.

خداوند متعال بر ما منت نهاد كه افكار عمومی را برای انتخاب رئيس‌جمهوری متعهد و مبارز، در خط مستقيم اسلام و عالم به دين و سياست هدايت فرمود كه اميد است با حُسن تدبير و كمك قوای سه گانه و پشتيبانی ملت بزرگ، مشكلات يكی پس از ديگری رفع و احكام مقدس اسلام به طور دلخواه در سطح كشور اجرا گردد.

اين‌جانب به پيروی از ملت عظيم‌الشأن و با اطلاع از مقام و مرتبت متفكر و دانشمند محترم، جناب حجت‌الاسلام آقای سيدعلی خامنه‌ای -ايده الله تعالی- رأی ملت را تنفيذ و ايشان را به سمت رياست جمهوری اسلامی ايران منصوب نمودم. و رأی ملت مسلمان متعهد و تنفيذ آن محدود است به اين‌كه ايشان به همان نحو كه تا كنون خدمت‌گزار اسلام و ملت و طرفدار قشر مستضعف، و به‌حكم قرآن كريم "اشدا علی الكفار رحما بينهم" بوده‌اند، از اين پس نيز به همان تعهد باقی باشند و از طريق مستقيم انسانيت و اسلام انحراف ننمايند، كه ان‌شاءالله نمی‌نمايند. و در اين موقع خطير كه بدخواهان خارج و داخل و بلندگوهای ابرقدرتها خصوصاً آمريكای جنايت‌كار با هر وسيله می‌خواهند ملت و دولت و مجلس و دادگاه‌های ايران را متهم كنند و به گمان فاسد خود تزلزلی در اركان جمهوری اسلامی ايجاد نمايند، لازم است رئيس‌جمهور با كمك همه‌ی ارگان‌های جمهوری اسلامی و با تشريك مساعی يكديگر جريانات امور را به طوری هماهنگ و موافق اسلام كنند كه بهانه را از دست بدخواهان بگيرند؛ گرچه بسياری از آنان با احكام اسلام و حدود و تعزيرات آن موافقت ندارند.

آقای رئيس‌جمهور و ساير دست‌اندركاران و دولت‌مردان در جمهوری اسلامی بايد بدانند كه ملت شريف ايران بر همه‌ی آنان محبت و منت دارند، چراكه اين ملت فداكار است كه در اول انقلاب با نثار خون جوانان خود و زحمات طاقت‌فرسا پيروزی را به‌دست آورد و همه را از زندان‌ها و تبعيدها و انزواها و اختناق‌ها نجات داد و حكومت را از ستمگران باز ستاند و به آنان تحويل داد. و همين ملت است كه از اول پيروزی تاكنون در صحنه بوده و از كشور و ارتش و سپاه و ساير قوای مسلح و دولت و مجلس و شورای عالی قضايی و دادگاه‌ها پشتيبانی نموده، و با كمك و همت همين ملت، دشمنان داخل و خارج را سركوب و حزب‌الله را به جای احزاب و گروه‌های شيطان نشاند. و هم اينانند كه با شوق و شعف به آقای رئيس‌جمهور بيش از شانزده ميليون رأی دادند و بر كرسی رياست جمهوری نشاندند؛ و هم اينانند كه به‌خواست خداوند تعالی قادرند كشور را حفظ و از شر شياطين نجات دهند؛ و اينانند كه بر همه‌ی ماها و شماها حق دارند و همه می‌بايست دين خود را به آنان ادا كنيم و در خدمت ملت خصوصاً مستضعفين كه سنگينی اين جمهوری به‌دوش آنان بوده و بدون كوچك‌ترين توقعی در خدمت اسلامند، با جان و دل كوشا باشيم. و مادام كه همه‌ی ما و شما در خدمت مردم هستيم، آسيبی به جمهوری اسلامی وارد نمی شود و ملت بزرگ و بيدار و در صحنه جواب همه‌ی ياوه‌سرايان و زورگويان را می‌دهد. از خداوند متعال پيروزی اسلام و مسلمين را خواستارم. والسلام علی عباد الله الصالحين.
روح الله الموسوی الخمينی