زمان : 07 Mordad 1388 - 15:11
شناسه : 18235
بازدید : 2031
به پیشنهاد نماینده مردم یزد و تعدادی دیگر از نمایندگان: یک فوریت تبدیل سازمان‌هاي تربيت بدني، ميراث و بنياد شهيد به وزارت‌خانه به تصویب رسید. به پیشنهاد نماینده مردم یزد و تعدادی دیگر از نمایندگان: یک فوریت تبدیل سازمان‌هاي تربيت بدني، ميراث و بنياد شهيد به وزارت‌خانه به تصویب رسید.
 یزدفردا "نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بررسي طرح يك فوريتي تبديل سازمان‌هاي تربيت بدني، ميراث فرهنگي و گردشگري و بنياد شهيد و امور ايثارگران به وزارت‌خانه و الحاق سازمان ملي جوانان به وزارت ورزش که مهندس اولیا و جمعی از همراهان ایشان از طراحان و موافقان آن بودند راي مثبت دادند.
به گزارش ایسنا، در دلايل توجيهي اين طرح يك فوريتي آمده است، در حال حاضر سه حوزه اجرايي در زمره معاونت‌هاي رياست جمهوري قرار گرفت كه اندك ضعف و يا نارسايي در آنها مستقيما به رييس جمهور منتقل مي‌گردد.
بنا بر اين از طرفي معاونت‌هاي مورد نظر پاسخگويي مستقيم نسبت به مجلس شوراي اسلامي ندارند و بازخواست از رييس جمهور نيز براي موارد جزيي صحيح نيست.
تبديل اين سه معاونت (سازمان) به وزارت‌خانه مي‌تواند بدون هيچ گونه تغييري در داخل مجموعه و بدون هزينه از ابتداي سال 89 (پايان برنامه چهارم) صورت گيرد.
گفتني است در ماده واحده طرح فوق آمده است كه از ابتداي سال 89 سازمان تربيت بدني به" وزارت ورزش"، سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به "وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري "و بنياد شهيد و امور ايثارگران به" وزارت امور ايثارگران" تبديل شده و اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آنها به عمل خواهد آمد.
از مجموع 213 نفر نماينده حاضر در جلسه يك فوريت اين طرح با 117 راي موافق ، 50 راي مخالف و 7 راي ممتنع به تصويب نمايندگان رسيد.