زمان : 06 Mordad 1388 - 14:20
شناسه : 18211
بازدید : 1755
فرماندار مهريز:در صورتي ‌كه صنعت در اين شهرستان متولي داشت، اين مشكلات به وجود نمي‌آمد. فرماندار مهريز:در صورتي ‌كه صنعت در اين شهرستان متولي داشت، اين مشكلات به وجود نمي‌آمد.
فرماندار مهريز: مهريز متولي صنعتي ندارد
یزدفردا: فرماندار مهريز گفت: با وجود برخورداري شهرستان مهريز از چهار شهرك صنعتي و وجود بزرگ‌ترين معدن سرب و روي خاورميانه در اين شهرستان، فاقد متولي صنعتي است.

احمدعلي زارع‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردااظهار داشت: شهرستان مهريز با برخورداري از قابليت‌هاي ياد شده يكي از مناطق صنعتي استان يزد به شمار مي‌رود اما با اين وجود اهميت چنداني به صنعت اين بخش داده نمي‌شود.
وي افزود: مهريز در كنار جاده مواصلاتي بين‌المللي شمال به جنوب قرار گرفته از طرفي موقعيت مناسب زمين و آب وهوا از شاخص‌ترين امتيازات براي سرمايه‌گذاري و رشد صنعت در اين شهرستان است.
فرماندار مهريز يادآور شد: شهرك صنعتي چمران واقع در كنار بلوار امام خميني(ره) شهر مهريز با 30 سال قدمت باسابقه‌ترين شهرك صنعتي اين شهرستان است و نشاني از سابقه طولاني احداث واحدهاي صنعتي در اين شهرستان است.
وي عنوان كرد: با وجود سابقه 30 ساله اين شهرك و استقرار واحدهاي صنعتي در اين شهرك و پرداخت عوارض و ماليات توسط كارفرمايان، به دليل نداشتن متولي صنعت در اين شهرستان تاكنون هيچ‌گونه مساعدتي براي آباداني و آسفالت خيابان‌هاي اين شهرك انجام نشده و اين بي‌توجهي مهم‌ترين معضل براي ركود سرمايه‌گذاري در اين شهرك به شمار مي‌رود.
وي علت اين امر را نداشتن متولي صنعت در اين شهرستان دانست و عنوان كرد: در صورتي ‌كه صنعت در اين شهرستان متولي داشت، اين مشكلات به وجود نمي‌آمد.
فرماندار مهريز شهرك صنعتي هرفته، شهرك صنعتي 194 هكتاري و شهرك صنعتي سنگ را از ديگر شهرك‌هاي صنعتي فعال شهرستان مهريز نام برد و گفت: صنعت در اشتغال و رفع مشكلات جامعه نقش بسزايي دارد و ايجاد متولي براي آن نيز نقش موثري در افزايش بهره‌وري دارد.
زارع‌زاده خاطرنشان كرد: نخستين گام براي رسيدن به اين مقصود مشخص كردن مجموعه‌اي در داخل شهرستان براي پيگيري و رفع مشكلات صنايع و معادن اين شهرستان است.
زارع‌زاده‌ با توجه به فاصله بيش از 30 كيلومتري اين شهرستان با مركز استان خواستار رعايت و اجراي حذف ماليات واحدهاي توليدي و صنعتي مهريز و تاكيد كرد: در صورت عدم رعايت اين امر، سرمايه‌گذاران رغبتي براي سرمايه‌گذاري در اين شهر پيدا نمي‌كنند.
شهرستان مهريز با جمعيت 45 هزار نفري در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.