زمان : 05 Mordad 1388 - 15:28
شناسه : 18206
بازدید : 5340
 قاليباف پيرامون نامه به مقام معظم رهبري  توضیح داد قاليباف پيرامون نامه به مقام معظم رهبري توضیح داد

شهردار تهران گفت: در نامه‌اي كه پيرامون مشكلات متروي تهران به مقام معظم رهبري ارسال شد، قصد گله‌گذاري و شكايت نداشتيم، بلكه چالش‌هاي پيش‌رو و ضرورت توجه به متروي تهران را مطرح كرديم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدباقر قاليباف پيش از ظهر امروز در حاشيه مراسم افتتاح كارخانه سگمنت‌سازي متروي تهران در مورد نامه ارسال شده به مقام معظم رهبري پيرامون مشكلات متروي شهر تهران خاطر نشان كرد: نامه‌اي كه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد، در مورد فرصت‌هاي پيش‌روي مترو و چالش‌ها بود.

وي افزود: در اين نامه ذكر شد كه چنانچه به متروي تهران توجه و عنايت بيشتري شود و مشكل نقدينگي هم به وجود نيايد، قابليت احداث سالي 30 كيلومتر مترو در تهران وجود دارد تا بتوان بر اين اساس تا شش سال آينده به 218 كيلومتر خط مترو در تهران رسيد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا كه آيا ارسال نامه به مقام معظم رهبري به دليل نااميد بودن شهرداري از كمك‌هاي دولتي است، تصريح كرد: شهرداري تهران نامه را از اين جهت ارسال كرده كه سياست‌هاي برنامه پنج ساله توسعه كشور در حال تدوين و ابلاغ است به همين دليل لازم است تا از همه ظرفيت‌هاي پيش‌روي متروي تهران استفاده كرد.

قاليباف ادامه داد: در گذشته با دولت و مجلس هم در اين ارتباط مكاتبه‌هايي داشته‌ايم؛ اما اگر منظورتان آن است كه با اين نامه قصد گله‌گذاري داشته‌ايم بايد اعلام كنم كه قصد شكايت يا گله‌گذاري براي حل مشكلات پيش‌روي تهران نداشته‌ايم.

با طرح انتخاب شهردار توسط وزير كشور به شدت مخالفم

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در مورد طرح مجلس مبني بر انتخاب شهردار توسط وزير كشور كه روز گذشته يك فوريت آن در مجلس سلب شد، خاطر نشان كرد: با اين طرح كه وزارت كشور، شهردار را انتخاب كند مخالف هستم چرا كه اين اقدام باعث تضعيف نهادهاي مردمي خصوصاَ شوراي شهر خواهد شد.

به گفته قاليباف اين طرح باعث مي‌شود كه نقش مردم در تصميم‌گيري‌ها كم شده و كارها دولتي شود.
وي ادامه داد: اساس نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي و حتي راهبردهاي مقام معظم رهبري بر اين است كه كارهاي مردمي به دست خودشان سپرده شود و كارها دولتي نشود.

وي با اشاره به تجربيات ساير كشورها در اين زمينه گفت: تجربه دنيا هم اين است كه مردم شهر كارهاي مربوط به خدماتي،‌آسايش و رفاه خود را، خودشان انجام مي‌دهند اما اين طرح خلاف مردمي كردن كارها خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به لزوم پيشرفت در اين زمينه عنوان كرد: اين سيستم كه وزارت كشور، شهردار را انتخاب كند، عقب‌گرد و پس‌رفت است در حالي كه انتخاب شهردار توسط مردم پيش‌روي به جلو خواهد بود.

وي همچنين در مورد خط هفت متروي تهران نيز يادآور شد: براي ساخت اين خط از تكنولوژي‌هاي روز استفاده مي‌شود به طوري كه پيشرفت كار در اين خط روزانه 30 متر خواهد بود.

از سوانح هوايي سوال نپرسيد

قاليباف در پاسخ به اين سوال كه نظر شما در مورد سوانح هوايي اخير در كشور به عنوان يك خلبان چيست، گفت: در اين مورد از مسوولان همان شهرستان سوال كنيد؛ بيشتر از مسائل شهري سوال كنيد.

یزدفردا